جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ایزدپناه

حوزه/ مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مقبره علما در شیخان را گنجینه ای برای قم دانست و گفت: شیخان بخش مهمی از تاریخ تشیع ایران و قم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه در نشستی با حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امورخیریه قم، با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: این دو نهاد ارتباط نزدیک و وابستگی مناسبی به همدیگر دارند که لازم است برای همدلی و همزبانی و تحقق شعار سال، پروژه های مشترکی را برنامه ریزی و اجرا کنیم.

وی فعالیت مشترک در موضوعات قرآنی و معرفی مفاخر استان و بهره برداری بهینه فرهنگی از ظرفیت عظیم امامزادگان را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به ظرفیت و فضای موجود در قم مانند شیخان که مدفن بسیاری از بزرگان دین است، می توان اتفاقات فرهنگی مناسبی را به صورت مشترک در قم رقم زد.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه بر لزوم برگزاری مراسم بزرگداشت در قالب همایش و یا کنگره ویژه بزرگان و علمای شیخان در قم تاکید کرد و گفت: با تجلیل از مفاخر شیخان، علاوه بر ثبت اسامی این بزرگان در تاریخ قم و ثبت تلاش های علمی و معنوی ایشان، مشارکت همه دستگاه های اجرایی را نیز در جهت تحقق این رویداد مهم شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مقبره علما در شیخان را گنجینه ای برای قم دانست و افزود: شیخان بخش مهمی از تاریخ تشیع ایران و قم است.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امورخیریه قم نیز در سخنانی این دو اداره کل را به لحاظ فعالیت های فرهنگی و ساختار تشکیلاتی از یک خانواده برشمرد و اظهار داشت: استفاده از تجربیات این دو نهاد فرصتی است برای رسیدن به اهداف مورد نظر.

وی همچنین برای برگزاری کنگره بزرگداشت مفاخر شیخان به صورت مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اعلام آمادگی کرد و این همکاری را شروع خوبی برای آغاز دیگر فعالیت های مشترک عنوان کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha