جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
کد خبر: 350140
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
محامدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد جواد محامدی، عالم مبارز اهل شهرستان بابل ، پس از عمری مجاهدت در راه اسلام ، امروز به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بابل، حجت الاسلام والمسلمین  شیخ محمد جواد محامدی، عالم مبارز اهل شهرستان بابل ، پس از عمری مجاهدت در راه اسلام ، امروز به دیار باقی شتافت.

گفتنی است: حجت‌الاسلام والمسلمین محامدی یکی از علمای بزرگ این شهرستان، به‌دلیل ساده‌زیستی، مطالعه زیاد، زهدو تقوی، اخلاق پسندیده، فعالیت سیاسی و انقلابی، رفع مشکلات و اختلافات خانوادگی مردم، برگزاری دعای ندبه و مراسم مذهبی، عمل به دستورات‌ الهی و پیاده کردن در زندگی شخصی، مورد اعتماد و علاقه بسیاری از مردم بابل بود.

وی در سال 1311 شمسی در قریه کله‌بست بابلسر ـ هادی‌شهر فعلی ـ دیده به جهان گشود و در سال 1323 برای تحصیل علوم دینی به بابل آمد و از محضر آیات عظام از جمله پدرش حجت‌الاسلام شیخ احمد محامدی، جدش آیت‌الله حسن محامدی، ابوالحسن افضلی نوری، شیخ محمد محقق بهشتی، زین‌العابدین عدنانی و شیخ یعقوب ابوالحسنی درونکلایی تلمذ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامدی در سال 1324 برای تکمیل دروس به قم رفت و از محضر اساتید و آیات عظام شیخ مهدی امامی مازندرانی، احمد لاکانی، شهید مطهری و شهید محراب محمدعلی صدوقی، حاج‌آقا سلطانی بروجردی، شیخ ابوالفضل زاهدی و آیت‌الله بروجردی استفاده کرد.

وی پس از 22 سال اقامت و تحصیل در حوزه علمیه درسال 1346 به بابل مراجعت و از نیروهای تأثیرگذار دوران خود بود و مردم را به دین و مکتب توحید آشنا کرد، به‌طوری که آثار وجودی ایشان در اذهان مردم منطقه باقی و از او به نیکی یاد می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید علی قتیل زاد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    انا لله و اناالیه راجعون علم، ورع، تواضع و مردمی بودن از ویژگی های بارز این استاد اخلاق بود که متانت و کلام نافذش دیگران را تحت تاثیر قرار می داد. ایشان در کمال ساده گی و بدون ادعا منادی و مدافع اسلام و انقلاب اسلامی بود و بدون خوف از ملامت، در این مسیر مقدس ثابت قدم ماند. خداوندا: در این ایام با عظمت این شخصیت وارسته و عزیز سفر کرده را در اعلی علیین مهمان پیامبر عظیم الشان (ص) و اهل بیت مطهر ایشان (ع) قرار بده. آمین یا رب العالمین