شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 350208
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
حکیم الهی

حوزه/هشتمین همایش فارغ التحصیلان جامعة المصطفی العالمیه با حضور دانش آموختگانی از 57کشور در قم ،تهران و مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی امروز در جمع خبرنگاران با ذکر این مطلب که  سی هزار طلبه و دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری و در مقاطع تحصیلی حوزوی سطح 2، 3 و 4 در المصطفی فعالیت دارند گفت: این در حالی است که بیش از 40هزار فارغ التحصیل از سراسر جهان نیز در این مرکز وجود دارند.

وی افزود:المصطفی امروز یکی از برترین مراکز علمی جهان است و بهره مندی از ظرفیت عظیم فارغ التحصیلان این مرکز از مهمترین برنامه هایی است که باید در این مرکز انجام شود.

معاون بین الملل المصطفی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره گردهمایی دانش آموختگان این مرکز گفت: این مراسم از 2 تا 11 خرداددر سه شهر مقدس قم، مشهد و تهران برگزار می شود.

وی گفت: 74 طلبه از 57 کشور جهان در این مراسم که افتتاحیه آن در قم برگزار می شود حضور می یابند؛ در حقیقت این برنامه ها شامل برنامه های علمی و فرهنگی و معنوی خواهد بود که استفاده از فضای معنوی مضاجع شریف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و بهره گیری از نور مراجع عظام از جمله برنامه های معنوی این مراسم خواهد بود.

وی اظهارکرد: مراسم افتتاحیه این طرح در مجموعه فرهنگی نرجس خاتون در کنار مسجد مقدس جمکران خواهد بود؛ کارگاه های آموزشی ما در همان مجتمع فرهنگی است؛ دیدار با مراجع در بیوت مراجع عظام برگزار می شود و همایش تکفیری نیز در مدرسه امام کاظم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی بیان کرد: آشنایی متقابل بین جامعه المصطفی و بخش های مختلف این مرکز از دیگر اهداف این برنامه است و بر همین اساس طلاب با فعالیت های علمی و اجرایی المصطفی آشنا می شوند؛ تقویت بنیه علمی دانش آموختگان دیگر هدف این همایش را تشکیل می دهد.

وی گفت: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و آموزش و روش های علمی و همچنین آشنا کردن طلاب با نهادهای علمی و رسمی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های این همایش است که از جمعه این هفته آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی بیان کرد: در بخش برنامه معنوی این همایش، هشت برنامه معنوی از جمله زیارت حرمین شریفین رضوی در قم کریمه اهل بیت در قم و مرقد امام راحل در و دیدار با مراجع عظام گنجانده شده است.

وی گفت: از جمله برنامه های این همایش می توان به برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی و گفتگو، نشست های علمی، کارگاه های آموزشی، همایش های علمی و تخصصی و همچنین برگزاری برنامه های آموزشی ،پژوهشی و تربیتی اشاره کرد.

معاون بین الملل  المصطفی بیان کرد: حضور طلاب در دو همایش دکترین مهدویت در تهران و همایش علمی آشنایی با جریان های تکفیری وافراطی که به مدت یک روز در قم تحت نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از دیگر برنامه های این همایش است که در ایام ولادت امام زمان(عج)برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha