چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: امام حسین(ع) همت بلند داشتند یعنی کاری انجام دادند که تا الان مانند آن را کسی انجام نداده بود و خدا هم همت های ضعیف را دوست ندارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در درس اخلاق هفتگی و در دیدار نیروهای هوا و فضا و دانشجویان دانشگاه شهید رجایی تهران، سازمان بسیج دانشجویی کشور و خواهران شرکت کننده در اجلاسیه «حجاب، عزت و عشق» که در نماز خانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار­ شد، بر ضرورت معرفت شناسی به ویژگی­های شخصیتی پیامبراکرم(ص) درجامعه اسلامی تأکید کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ماه شعبان، ماه خود سازی و ماه پیامبر(ص) است، افزودند: قرآن پیامبر(ص) را اسوه حسنه و الگوی معرفتی و اخلاقی برای امت اسلام قرار داده  تا جای  که خود قرآن هم بر اهمیت الگو گیری از رسول خاتم(ص) تأکید می کند.

 ایشان اظهار داشتند: شخصیت پیامبراسلام آن قدر در قرآن اهمیت دارد که خدای متعال حتی به فرشتگان هم خطاب می کند بر محمد(ص) دورود و تهیت بفرستند؛ زیرا پیامبر(ص) شخصیت بزرگ اسلام  است و حق زیادی بر امت اسلام دارند.

 این مفسر قرآن افزودند: صلوات های که در حق پیامبر(ص) در ایام شعبانیه آمده است را محترم بشمارید و چون پیامبر(ص) تا زنده بود اهل تهجد، نماز شب، عبادت، بندگی و خدمت به جامعه و اسلام بودند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نمازهای پیامبر(ص) چه فائده ای برای امت اسلامی خواهد داشت، گفتند: یکی از فوائد آن شفیع و طریق راه قرار دادن پیامبر(ص) است. باید از خدا بخواهیم رسولش را شفیع  و طریق راه برای سعادت انسانها قرار بدهد.

 این مرجع تقلید افزودند: انسانها باید تلاش کنند تا از طریق معرفت شناسی از راه و روش پیامبر(ص) به سعادت برسند. این مسیر و طریق قرار دادن هیچ گونه  مزاحمتی نخواهد داشت، چون وسیع است.

حضرت آیت الله جوادی ابراز داشتند:  خدا راه و روش و سبک زندگی رسول خاتم(ص) را طریق مُحیِه، صراط مستقیم و الی الله  برای انسانها قرار داده  تا انسانها از این دشت باز و بدون هیچ گونه مزاحمتی بهره ببردند و به نهایت درجه کمال برسند.

معظم افزودند: دعاهای ماه شعبان مدرسه انسان سازی، شناخت و راه  رسیدن به طریقت پیامبر(ص) است و خوشا به حال آنهایی که از این ظرفیت استفاده می کنند و خود را به طریقیت و راه و روش پیامبر(ص) نزدیک می کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشتند: باید در این ماه شعبان که ماه رسول خاتم(ص) است، از خدا بخواهیم تا همانند امام حسین(ع) دارای همت و اراده قوی باشیم. اگرکسی وارد حوزه شد باید همت بلند او، این باشد به نهایت درجه علمی یعنی مرجعیت و فقاهت برسد، غیر از آن فائده ای برای حوزه ها  نخواهد داشت.

 ایشان ادامه دادند: اگر کسی وارد دانشگاه شد، باید تلاش او این باشدکه به نهایت درجه علمی یعنی متخصص در آن رشته خاص بشود، این همان همت بلند است.

 این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: امام حسین همت بلند داشتند یعنی کاری انجام دادند که تا الان مانند آن را کسی انجام نداده بود و  خدا  هم همت های  ضعیف را دوست ندارد.

 این بزرگ مفسر قرآن اظهار داشتند: باید در این ماه از خدا بخواهیم رحمت و موهبت خود را به ما عطا کند و تا زمانی که در دنیا هستیم، باید سعی کنیم از دایره رحمت الهی خارج نشویم هم چنانکه بسیاری از شخصیت ها  و صاحبان اهل معرفت این گونه بوده اند.

انتهای پیام//  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha