پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
بانوان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از راه اندازی سطح 4 طلاب خواهر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 37 نفر برای ادامه تحصیل در سطح چهار ثبت نام کرده اند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر در همایش تجلیل از اساتید و کادر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به وضعیت آموزشی این حوزه،  اظهارداشت: هم اکنون در حدود 2400 طلبه خواهر در سطح دو و سه در سراسر استان یزد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد در حدود 2070 نفر در سطح دو و مابقی در سطح سه هستند.

وی، فارغ التحصیلان سطح دو را 1605 نفر دانست و اضافه کرد: اکنون در حوزه خواهران 294 استاد در استان یزد در حال تدریس هستند.

وی از مهمترین اتفاقات سال تحصیلی جدید را راه اندازی سطح 4 برای طلاب خواهر در استان یزد دانست و گفت: اکنون در استان های قم و تهران سطح چهار ارائه می شود و استان یزد در واقع سومین یا چهارمین استانی خواهد بود که این سطح در آن ارائه خواهد شد و ان شاء الله با راه اندازی سطح چهار در یزد طلاب نباید برای ادامه تحصیل راهی قم و تهران شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد: تاکنون 37 نفر برای ادامه تحصیل در سطح چهار ثبت نام کرده اند .

وی همچنین در خصوص ارسال آثار طلاب یزدی به جشنواره حلی گفت: در این زمینه از لحاظ آماری رشد 105 درصدی را حوزه علمیه خواهران داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر در پایان در خصوص برگزاری مرحله استاني و کشوری المپیاد علمی حوزه های  علميه خواهران، گفت:  در مرحله استاني این المپیاد از بین 16 شرکت کننده، چهار نفر از استان یزد حائز رتبه شدند. در مرحله کشوری نیز از میان 15 برگزیده، سه نفر از یزد حائز رتبه برتر شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha