دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: اگر امروز اخلاق در جایگاه قانون قرار نگیرد و مراحل قانونگذاری بر اساس اخلاق انجام نشود، قانون در خدمت جامعه نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی امشب  در اختتامیه کنفرانس بین المللی فقه و قانون با موضوع «رابطه اخلاق و قانون با نگاه فقهی و حقوقی» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم، اظهار داشت: اخلاق زیباترین فصل انسانی است و انسان در تمام شئونات زندگی به اخلاق نیازمند است؛ چراکه بدون اخلاق هیچ چیزی معنای انسانی پیدا نمی‌کند و هر چیزی که انسانی نباشد، الهی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دین بزرگترین گوهر در اختیار انسان است، ابراز داشت: دین به اخلاق نیازمند است و اگر جامعه‌ای تهی و خالی از اخلاق باشد، دین به پوسته‌ای فاقد محتوا تبدیل می‌شود؛ چراکه خمیرمایه دین اخلاق بوده و پذیرش دین نیز مبتنی بر اخلاق است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انسان به دور از اخلاق ممکن است به دنبال سوءاستفاده از دین باشد، خاطرنشان ساخت: هنگامی که به سمت جامعه واحد جهانی پیش می‌رویم، نیاز به اخلاق و جهانی سازی اخلاق بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: اگر امروز اخلاق در جایگاه قانون قرار نگیرد و مراحل قانونگذاری بر اساس اخلاق انجام نشود، قانون در خدمت جامعه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز موظف هستیم فصل زیبای مشترک انسانی یعنی اخلاق را مبنای حرکت خود قرار دهیم، گفت: پیامبر اسلام(ص) حرکت خود را با اخلاق، آغاز کرد و امروز نیز نیازمند به آن هستیم که از کانون اخلاق به سمت جهان حرکت کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید حرکتی جدی به سمت اخلاق داشته باشیم، یادآور شد: باید اخلاق را فصل مشترک اسلام و غیراسلام قرار داده و به غیراسلام نسخه کامل اخلاق اسلامی عرضه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha