یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 351380
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
واتیکان

حوزه/ ایران اقلیت های مسیحی، یهودی و زرتشتی را به رسمیت می شناسد. آنها اجازه دارند تا از اماکن دینی مختص خود برخوردار بوده و به دین خود عمل کرده و نمایندگانی در پارلمان داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزنامه اَوَّنیره وابسته به شورای اسقف های واتیکان، در گزارشی به وضعیت مسیحیان در ایران پرداخت و نوشت: مجموعه ای شواهد نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با شهروندان مسیحی و یهودی خود، رویکردی نرم و بردبارانه دارد.

این روزنامه افزود: در ماه آوریل برای نخستین بار، تیم ملی فوتبال ایران، کاپیتانی مسیحی را انتخاب کرد که تیموریان نام دارد.  او گفت: خوشحال هستم که به عنوان مسیحی در تیمی مسلمان بازی می کنم.

اونیره ادامه داد: ارامنه اکثریت قاطع 300 هزار مسیحیان ایرانی را تشکیل می دهند و به خوبی در جامعه ادغام شده اند. اگر چه اسلام، دین رسمی ایران است اما ایران اقلیت های مسیحی، یهودی و زرتشتی را به رسمیت می شناسد. آنها اجازه دارند از اماکن دینی مختص خود برخوردار بوده، به دین خود عمل کرده و نمایندگانی در پارلمان داشته باشند. حتی رئیس جمهور ایران برای ثابت کردن نرمش بیشتر خود با دیگر ادیان، علی یونسی وزیر سابق اطلاعات را به عنوان مشاور ویژه خود در امور اقلیت ها انتخاب کرده است. این سمت برای نخستین بار توسط رییس جمهور تعیین شد. یونسی اعلام کرد، دانشجویان و محصلان یهودی حق دارند روز شنبه به محل تحصیل خود نروند. دولت جمهوری اسلامی نیز به بیمارستان یهودیان تهران  500 هزار دلار کمک مالی کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha