چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت الله گرامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن فقط برای زینت مجالس و خانه ها و یا تبرک بردن در جهازیه عروس نیست، بلکه قرآن کتاب زندگی است که با خواندن آن و عمل کردن به دستوراتش می توانیم سعادتمند شویم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله  محمد علی گرامی ، شب گذشته طی سخنانی در جلسه تفسیر قرآن کریم که در دفتر ایشان برگزار شد، به تفسیر آیاتی از سوره واقعه پرداخت و گفت: مساله خوش خلقی با خانواده از چنان اهمیتی برخوردار است که یکی از مصادیق عذاب و فشار قبر ، ناشی از سوء خلق و بداخلاقی با دیگران به ویژه اهل و عیال می باشد.

وی افزود: از سوی دیگر در برخی روایات به این نکته اشاره شده که یکی دیگر از عوامل فشار قبر ، ناشی از ضایع کردن نعمت هاست که البته باید توجه داشت همین فشار قبر نیز با توجه به این که کفاره گناهان است، خود نعمت به شمار می آید.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نعمت های معنوی از نعمت های مادی بسیار مهم تر می باشند، خاطرنشان کرد: ما همان طور که باید شکرگزار نعمتهای مادی پروردگار باشیم به طریق اولی باید قدردان نعمت های معنوی نیز باشیم.

وی با بیان این که مصادیق نعمت های معنوی کم نیست، گفت: اگر از عالمی در منطقه ای به خوبی استفاده نشود ، این مصداق ضایع کردن نعمت معنوی است؛ همچنین مسجدی که در یک جا هست، اما اهالی کمتر به آن می روند، این هم یکی دیگر از مصادیق به شمار می رود.

آیت الله گرامی همچنین با اشاره به این که ماه رمضان بهار قرآن است، ابراز داشت: از دیگر مصادیق بارز ضایع کردن نعمت های معنوی ، کم توجهی و بی توجهی به ساحت مقدس قرآن کریم است به این معنی که قرآن در منازل و دیگر مکان ها باشد و افراد کمتر آن را خوانده و در آن تدبر نمایند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که قرآن فقط برای زینت مجالس و خانه ها و یا تبرک بردن در جهازیه عروس نیست، بلکه قرآن کتاب زندگی است که با خواندن آن و عمل کردن به دستوراتش می توانیم سعادتمند شویم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha