چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت الله گرامی

حوزه/ استاد حوززه علمیه قم گفت: گرچه رمضان بهار قرآن است و طبعاً توجه به کلام الهی در این ماه بیش از سایر ایام است اما همه مردم باید بکوشند در دیگر ایام سال نیز نسبت به حفظ و فهم قرآن ، اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله گرامی، شب گذشته طی سخنانی در ادامه جلسه تفسیر قرآن که در دفتر ایشان برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اساساً اطلاق روایات مربوط به حفظ قرآن اختصاص به زمان خاصی ندارد و در همه زمان ها باید به حفظ قرآن توجه داشته و در کنار مساله حفظ به فهم و تدبر در آیات کلام الله مجید نیز عنایت ویژه ای داشت.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه واقعه گفت: عالم برزخ ، عالم بیکاری افراد نیست بلکه عالم رفت و آمد ، دید و بازدید و حتی مذاکره علمی ، سخن گفتن و حدیث شنیدن است.

این مفسر قرآن همچنین با اشاره به این که در این عالم ، ارواح مومنین به زیارت اهل بیت(ع) توفیق می یابند، ابراز داشت: از روایات برمی آید کسانی که در این دنیا همه فکر و ذکر و هم و غمشان ، دنیا و کار و کاسبی باشد در عالم برزخ نیز با افرادی از سنخ و دسته خود محشور و دمخور می شوند و از آن سو مومنین و اهل علم با بزرگان مانوس می شوند و از این انس و الفت حظ وافر می برند.

وی گفت: در برخی روایات است که موضع احتضار همه اهل بیت(ع) را مشاهده می کنند اما وقتی امام عصر(عج) ظهور می کند خداوند انسان های مومن که دارای قلب سلیم هستند را زنده کرده و به خدمت امام زمان (عج) مشرف می کند و آن ها به امام خود لبیک می گویند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha