جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی نژاد مدرسه امیرالمومنین تبریز

حوزه/ نتیجه روزه داری ماه مبارک رمضان تقوای الهی است و تقوا در حقیقت مقابله با تمایلات نفسانی و مهار کردن چموشی و خود سری نفس است.

حجت الاسلام سید حسن حسینی نژاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با بیان ا‌ین‌که ماه رمضان، ماهی پرخیر و برکت و در حقیقت هدیه ای الهی به بندگان می باشد، گفت: تکلیف به امساک در آیه «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ» در سوره بقره به صورت ویژه و با بیانی متفاوت نسبت به دیگر احکام الهی و با لطافت خاصی مطرح شده است.

مدیر مدرسه امیر المؤمنین(ع) ادامه داد: این لطافت دعوت و بعث کریمانه به امساک و روزه داری، در خطبه شعبانیه نبوی بارز و آشکار است، آن چنان که می فرماید: «دُعيتُم فيه الى ضيافَة اللَّه». در این ماه به ضیافت و مهمانی خداوند دعوت شده اید.

وی با بیان این‌که هر کس به سن تکلیف برسد، تکالیف الهی متوجه اوست، گفت: نکته دیگر این است که خطاب الهی در این آیه به اهل ایمان تعلق گرفته است و حال آن که احکام الهی مخصوص به تمام مردم و مشترک بین همه بندگان الهی است.

حجت الاسلام حسینی نژاد خاطرنشان کرد: خداوند متعال تکلیف ماه رمضان را با بیانی ویژه بر بندگان بیان می دارد و خطاب خود را متوجه اهل ایمان می نماید، چرا که این ماه از جایگاه و اهمیت ویژه برخوردار است، این ماه، ماه قرآن و ولایت است، ماهی است که شب قدر که برتر از هزار شب است را در خود دارد.

وی، نتیجه روزه داری ماه مبارک رمضان را تقوا دانست و تصریح کرد: تقوا در حقیقت مقابله با تمایلات نفسانی و مهار کردن چموشی و خود سری نفس است.

مدیر مدرسه امیر المؤمنین(ع) در خاتمه با بیان این‌که روزه داری در تابستان جهاد در راه خداست، افزود: سختی روزه در تابستان تمرین و یادگیری تقوا است، کسی که در این گرمای تابستان و روزهای طولانی آن امساک کرده و از میوه های شیرین و آب خنک بپرهیزد، در حقیقت دوره تمرین تقوا را سپری می نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha