جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسدی نسب عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه

حوزه/ مباحث قرآنی در حال حاضر در آموزش و پرورش کافی نیست، زیرا امروز بسیاری از اساتید و دانشگاهیان سطح عالی هستند که هنوز قرآن نمی داند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اسدی نسب در گردهمایی این انجمن در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: در جهت آموزش تفسیر و مباحث قرآنی شیوه های فراوانی است، ولی بهترین روش، روشی است که همه  اقشار را به صورت نهادینه شده در بر بگیرد.

وی افزود: با توجه کمبود ها، این شیوه، امکان ندارد مگر اینکه از سوی آموزش و پرورش انجام شود؛ زیرا آموزش و پرورش دارای زیر ساخت های استنثایی در این زمینه در سطح کشور است.

این پژوهشگر قرآنی گفت: حوزه با آموزش و پرورش برنامه های مدونی برای هر دوره و هر کلاس و هر سطحی برگزار کنند و آموزش و پرورش این مطلب را در کتب درسی خود فراگیر کند.

وی اظهارکرد: مباحث قرآنی در حال حاضر در آموزش و پرورش کافی نیست، زیرا امروز بسیاری از اساتید و دانشگاهیان سطح عالی هستند که هنوز قرآن نمی دانند.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه گفت: باید این نقیصه در سیستم آموزشی کشور حل شود و حوزه و این انجمن قطعا می توانند برنامه درستی به آموزش و پرورش برای رشد و گسترش برنامه های قرآنی و به ویژه بالابردن توانایی های ذهنی قرآنی در مردم ارایه دهند.

در ادامه مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن  علامه طباطبایی نیز با ذکر برنامه های این مرکز قرآنی گفت: از ابتدای فعالیت این دارالقرآن در این مکان شریف تا کنون برنامه های متعددی در زمینه های مختلف برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری جلسات قرآن، جلسات مرتبط با انجمن حافظان قرآن، جلسات مرتبط با مجموعه های قرآنی و حدیثی با حضور مراجع عظام بارها و بارها در این مرکز برگزار شده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: این مجموعه و انجمن قرآن پژوهی حوزه آمادگی خود را برای توسعه فعالیت های مرتبط با فهم و تفسیر قرآن در زمینه های مختلف انجام می دهد.

وی گفت: امروزه گروه های داعیه کار قرآنی و فهمی و تفسیری را دارند، ولی جایی که باید کار آنها را تایید کند و بهترین و مستدل ترین کارها را در حوزه قرآن انجام و یا مجوز دهد، مراکزی چون انجمن قرآن پژوهی حوزه است.

وی اظهارکرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم هرچه بهتر در زمینه خدمت به قرآن به ویژه در زمینه فهم قرآن تلاش کنیم و موانع را در این زمینه مرتفع سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha