شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پاسخگویی به سئوالات دینی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آبادگفت:این مدرسه به دلیل واقع شدن در مرکز شهر و همچنین مجاورت با بازار در تمام سال بویژه ایام ماه مبارک رمضان پاسخگوی سوالات شرعی و دینی مراجعه کننده گان است

حجت الاسلام سید جلیل موسوی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در خرم اباد با اشاره به اینکه مردم بصورت حضوری برای پاسخ سوالات شرعی و دینی خود در زمینه های گوناگون به روحانیون و مبلغان حوزه مراجعه می کنند افزود :از حوزه های علمیه و مبلغان همیشه بعنوان امین و پناهگاه مردمی یاد شده است و روحانیون هم چه در بسترهای سنتی از قبیل مساجد، حوزه و چه در منابر خود  احکام و مبانی دین مبین اسلام را برای مخاطبان با روی باز و گشاده به بیان مطالب می پردازند.

وی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان نقش  بسزایی در بالا بردن بینش دینی و اعتقادی مخاطبان دارند بیان داشت :علاوه بر این مبلغان در تحکیم ارزش ها و باورهای مردم  هم  نقشی ارزنده دارند، لذا مبلغان باید قدر و جایگاه تبلیغی خود را بدانند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد تصریح کرد :علما و مبلغان به تعبیری همان رسالت انبیای الهی که تبلیغ و ترویج احکام دین مبین اسلام است را انجام می دهند و در این خصوص رسالت سنگینی بر دوش مبلغان نهاده شده است که باید با آگاهی و تسلط بر مسایل دینی و اجتماعی پاسخگوی مردم باشند.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در تربیت طلاب توانمند و مهذب گام بر می دارند خاطر نشان کرد :مبلغان دینی باید با اخلاص و انگیزه الهی در جامعه به تبلیغ بپردازند چرا که شرط اثر گذاری سخن مبلغان  هماهنگی در گفتار و عمل آنها به احکام دین مبین اسلام  است.

وی، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت تبلیغی مناسبی است گفت :با بهره گیری از اوقات معنوی و لحظات گرانقدر این ماه و همچنین حضور بیشتر مردم در مساجد و مکانهای دینی می توان بیشتر به نشر معارف اسلامی در بین مردم پرداخت.

وی در همین راستا یادآور شد: مدرسه علمیه کمالیه به دلیل واقع شدن در مرکز شهر و همچنین مجاورت با بازار  در تمام سال بویژه ایام ماه مبارک رمضان پاسخگوی سوالات شرعی و دینی مراجعه کنندگان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha