شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معمرین حوزه بجنورد

حوزه/ مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از تکریم ۴۰ نفر از معمرین این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام محمد امیری، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در بجنورد، با بیان این‌که امسال برای سومین بار است که طرح تکریم معمرین استان خراسان شمالی برگزار می‌شود اظهار کرد: این طرح در راستای طرح تکریم معمرین می‌باشد که در سراسر کشور توسط مرکز خدمات اجرا می‌شود و رئیس مرکز خدمات بر اجرای این طرح عاطفی بسیار تأکید دارند.

وی بیان کرد: در استان خراسان شمالی علاوه بر اجرای طرح تکریم معمرین، با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و دفتر امام جمعه بجنورد طرح توزیع سبد غذایی به خانواده‌هایی که از نظر وضعیت معیشت ضعیف‌تر هستند نیز اجرا می‌شود.

مسئول نمایندگی مرکز خدمات خراسان شمالی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مجموع طرح تکریم و طرح توزیع سبد غذایی، 40 نفر از معمرین اهل سنت و شیعه استان در شهرهای اسفراین، گرمه و جاجم، آشخانه(مانه و سملقان)، راز و جرگلان، شیروان، فاروج و بجنورد تکریم می‌شوند.

وی با بیان این که در این طرح سعی می‌شود تا با اهدای هدایایی از معمرین دلجویی شود، ولی ارزش  سرکشی و بازدید از آنها بسیار بیشتر از هدایا است افزود: معمرین وقتی می‌بینند که پس از سال‌ها تلاش و زحمت بی‌منت از آنها تجلیل می‌شود روحیه آنها تغییر می‌کند که ارزش کار ما را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: باید توجه داشت کسانی که در این طرح تکریم می‌شوند سال‌ها بدون هیچ خدمات و یا شهریه‌ای زحمت‌کشیده‌اند و در راه تبلیغ دین اسلام تلاش کرده‌اند و ما وظیفه داریم که از آنها دلجویی کنیم و این دید و بازدیدها نه تنها در روحیه آنها تأثیر دارد بلکه موجب دلگرمی ما نیز می‌شود.

وی ابراز داشت: در این طرح علاوه بر تکریم معمرین وضعیت زندگی آنها نیز بررسی می‌شود و اگر مشکلی دارند سعی می‌شود که این مشکل تا حد امکان برطرف شود.

مسئول نمایندگی مرکز خدمات خراسان شمالی گفت: سال‌هاست که کسی به این معمرین سر نزده و در تنهایی به سر می‌برند  که با دیدار ما بسیار خوشحال می‌شوند بر مسئولسن نظام دعا می کنند.

وی  خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفت در این سرکشی‌ها امام‌جمعه بجنورد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و نمایندگی مرکز مدیریت استان اعلام آمادگی کرده‌اند که با مرکز خدمات در این طرح همراهی کنند و در این دیدارها حضور داشته باشند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha