جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 354890
۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
نماز عید فطر در حرم

آیین عبادی نماز عید سعید فطر، در نخستین روز از ماه شوال، در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به امامت حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مؤمنان امروز به حرم بانوی کرامت آمدند تا پاداش یک ماه روزه داری خود را از حضرت حق طلب کنند.

برنامه های حرم مطهر از ساعت شش صبح با قرائت دعای ندبه، آغاز شد؛ همخوانی گروه سرود و بیان احکام زکات فطره توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی، از دیگر برنامه های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در این روز بود.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری، سخنران پیش از نماز عید سعید فطر بود. وی به تشریح خطبه حضرت علی علیه السلام در روز عید سعید فطر پرداخت و گفت: حضرت علی علیه السلام در روز عید فطر خطبه ای قرائت کردند و ویژگی های این روز را بیان داشتند.

وی افزود: بر اساس این خطبه، هر کسی که در ماه مبارک رمضان عمل نیکی داشته اند، امروز روز گرفتن پاداش است وکساانی که نسبت به عبادات و اعمال خیر غفلت داشتند، در این روز دچار خسران می شود.

این سخنران با بیان این که امام علی علیه السلام در این خطبه، روز عید فطر را به روز قیامت تشبیه می کنند، گفت: زمانی که سیل جمعیت برای آمدن و شرکت در نماز عید می آیند، شباهت زیادی به لحظه ای که انسان از قبر برمی خیزد و در پیشگاه خداوند حاضر می شود.

وی افزود: بر اساس سخن این امام همام، در روز آخر ماه مبارک رمضان فرشته ای ندا می دهدکه بندگان خدا شما امروز مانند روزی هستید که از مادر متولد شده اید. بر اساس این روایت، اگر کسی امروز اصرار بر گناه کبیره نداشته باشد، شامل این سخن می شود و باید برای آینده برنامه ریزی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری در پایان خاطرنشان کرد: بالاترین دعایی که در این روز می توان داشت، دعا برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.یند

در ادامه مردم در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و در شبستان ها، صحن و رواق های این مکان مقدس، نماز عید را به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم اقامه کردند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha