پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام خزاعی ـ امام جمعه نهبندان

حوزه/ امام جمعه نهبندان، بررسی دقیق توافق را از سوی مجلس شورای اسلامی رسالتی تاریخی دانست و گفت:مجلس شورای اسلامی با توجه به قانون اساسی ، گزاره برگ ملت و خطوط قرمز مشخص شده ، باید جلوی دبه و سوءاستفاده دشمن را بگیرد.

 حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به توافق هسته ای اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبری دراین کشور هیچ مقامی با مذاکره مخالف نیست و بارها اشاره به توافق خوب و عزتمندانه برای ملت داشته اند، منتهی هشدار به خدعه و  فریب دشمن داده اند که این کشور ها قابل اعتماد نیستند.

وی با اشاره به بده بستان های متداول درمذاکرات افزود: آن طور که از متن توافق نامه مشخص است این است که جمهوری اسلامی ایران امتیازاتی را به آژانس داده و در عوض لغو تحریم ها را خواستار بوده است.

استاد حوزه خراسان جنوبی، قابل اعتماد نبودن غرب را نگرانی بعد از توافق عنوان کرد وگفت: طی قطعنامه ای که در شورای امنیت تصویب کردند ،شبهه ها و مواردی  در متن توافق وجود دارد که نشان ازحیله های دشمن مستکبر دارد.

حجت الاسلام خزاعی، بررسی توافق دقیق را از سوی مجلس شورای اسلامی رسالت تاریخی دانست و گفت:مجلس شورای اسلامی با توجه قانون اساسی ، گزاره برگ ملت و خطوط قرمز مشخص شده ، باید جلوی دبه و سوءاستفاده دشمن را بگیرد.

امام جمعه نهبندان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید با وحدت و یکپارچگی جلوی زیاده خواهی دشمن را گرفت افزود: هرچند تیم مذاکره کننده مدیون حمایت های مقام معظم رهبری در پیشبرد توافق هسته ای است ولی هیچگاه ایشان درباره ی اصل توافق اظهار نظر نکرده اند  تا باعث گمانه زنی ها و سوءاستفاده های استکبار از این موقعیت نشوند.

وی با اشاره به موافقان و مخالفان این توافق تاکید کرد: مقام معظم رهبری برای جلوگیری از دو دستگی و اردوکشی خیابانی از موافقان و مخالفان خواستند تا با نگاهی ملی و به دور از حزب و جناح خاصی به این توافق بنگرند.

حجت الاسلام خزاعی، تصویب قطعنامه شورای امنیت با رای بالا را نشانه حیله های جدید غرب دانست و اظهار کرد: غرب با تصویب این قطعنامه می خواهد ایران را در برابر عمل انجام شده قرار داده و راه های زیاده خواهی های خود را باز بگذارد.

وی در مورد بند 11 و 12 توافق برجام که نقطه ضعف این قطنامه است تاکید کرد: تا وقتی که این فک شیت توسط نهاد های قانونی کشور ها مورد بررسی قرار نگیرد قابل اجرا نیست پس ما تا روز توافق فرصت داریم تا نقاط ضعف را برطرف کنیم.

امام جمعه نهبندان با اشاره به سخنان متناقض در توصیف توافق گفت:آن ها می خواهند به افکارعمومی دنیا القا کنند که ما جلوی ناامنی را گرفتیم یعنی ایران دنبال سلاح هسته است ولی بارها و مقام معظم رهبری تاکید کردند که دین اسلام ساخت سلاح هسته ای را حرام می داند.

وی در رابطه با انتقاد ها گفت : با توجه به فرمایشات رهبری انتقاد ها باید سازنده باشد و نه تخریبی که شهید بهشتی می گوید من تلخی برخورد دوستانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم و انتقاد ها باید به جا و سازنده باشد تا کشورمان در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha