شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
سید حسین مومنی

حوزه / سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران گفت: نماز ستون خيمه دين است و امام صادق (ع) نماز را مرز ايمان و کفر دانسته است؛ بنابر اين، اگر کسی بخواهد خيمه ای به نام دين را برپا کند، بايد همواره در انديشه عمود اصلی و ستونی باشد که دين بدان استوار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مومنی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نماز عمود دین بوده و تمام خوشبختی و سعادت انسان به انجام آن بستگی دارد، اظهارداشت: يکی از گناهانی که ممکن است انسان مرتکب شود، سبک شمردن نماز است؛ نماز نخواندن گناهی بزرگ است؛ اما خفیف شمردن نماز، گناه دیگری است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در آخرین لحظات عمر خود خویشاوندان خود را جمع کرد و فرمود: «اِنَّ شَفاعَتَنا لا تَنالُ مُستَخِفّاً بِالصَّلوةِ/ هرگز شفاعت ما به مردمی که نماز را سبک بشمارند نخواهد رسيد».

این کارشناس حوزوی ابراز داشت: اقامه نماز به شکل صحیح و درست؛ کلید رستگاری انسان و یکی از نشانه های منتظران واقعی حضرت است.

این سخنران حوزوی در باب آثار و عقوبات سبک شمردن نماز، به روایتی از رسول اکرم به نقل از حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) سوال کرد: «فقالت: يا ابتاه ما لمن تَهاون بصلاته من الرجال و النساء/ کسی که نمـازش را سبک می شمارد چه زن باشد و چه مرد باشد، آنهايی که نمــازشان را سبک می شمارند چه هست برايشـان».

حجت الاسلام و المسلمین مومنی افزود: حضرت رسول (ص) در پاسخ به بی بی دو عالم بیان داشتند که کسانی‌که نماز را سبک می شمارند، به 15 خصلت مبتلا می شوند که 6 بلا در دنیا، 3 بلا در حین مرگ، 3 بلا در قبر و 3 بلای دیگر در روز قیامت است.

این استاد حوزه بیان داشت: نماز ستون خيمه دين بوده و امام صادق (ع) نماز را مرز ايمان و کفر دانسته است؛ بنابر اين، اگر کسی بخواهد خيمه ای به نام دين را برپا کند، بايد همواره در انديشه عمود اصلی و ستونی باشد که دين بدان استوار می‌گردد.

وی با بیان اینکه سبک شمردن نماز اقسام گوناگونی دارد، خاطرنشان ساخت: عدم اقامه نماز در اول وقت، عدم تقید به آداب و حدود نماز و عدم رعایت شرایط فضیلت نماز، از جمله اقسام استخفاف نماز می باشد.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: «برداشتن برکت از عمر»، «برداشتن برکت از روزی انسان»، «برداشتن سیمای صالحان از سبک شمردنده نماز»، «عدم اجر در برابر اعمال خیر»، «عدم استجابت دعا» و عدم بهره وری از دعای صالحان» از دیگر اقسام سبک شمردن نماز می باشد.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha