پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار اسقف هيلاريون كاپوچي با محمد طاهر رباني

حوزه/ شيرين ترين خاطراتم مربوط به اوايل پيروزي انقلاب اسلامي و دیدار با امام خمینی است. آن روزها با تعطيلي سفارت اسرائيل در تهران همراه با مردم و برخي مقامات ايراني پرچم فلسطين را به نمايندگي از مردم غيور و شجاع فلسطين برفراز آن سفارت نصب كردم...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اسقف هيلاريون كاپوچي رهبر تبعيدي مسيحيان ساكن بيت المقدس كه در رم اقامت دارد با حضور در سفارت، با حجت الاسلام محمد طاهر رباني سفير كشورمان در واتيكان ديدار كرد.

وي پس از ابراز خشنودي از توافقات صلح آميز هسته اي ايران با كشورهاي 1+5 اظهار داشت: عليرغم تهديدات و فشارهاي فزاينده بين المللي از اينكه سرانجام جمهوري اسلامي ايران توانست با اتخاذ شيوه هاي مناسب و به كارگيري ابزار ديپلماسي در مقابله با تحريم هاي ظالمانه و رفع ترويج خشونت و افراطي گري در منطقه با عزمي راسخ و استوار در ادامه مذاكراتي طولاني با كشورهاي قدرتمند جهاني ، پيروزمندانه به اهداف بلند و حقوق مشروع و صلح آميز خود دست يابد جاي بسي شكرگزاري و ستايش به درگاه خداوند بزرگ است و از طرفي مايه اميدواري و خشنودي همه آزاديخواهان و طرفداران صلح و امنيت در جهان است كه بشدت از بحران هاي تحميلي نظامي و فسادهاي اخلاقي رنج مي برد.

ملت ایران، قابل ستایش و شایسته پیروزی است

کاپوچی افزود : من به صراحت ميگويم ملت بزرگوار و فهيم ايران تحت رهبري هاي حكيمانه آيت الله خامنه اي حفظه الله تعالي توانست از يك بحران بزرگ ساختگي و تحميلي با درايت و حكمت عبور كند و از دام شيطاني مستكبرين عالم به ويژه صهيونيست هاي غاصب با مهارت تمام رهايي يابد و ملت ايران قابل ستايش و شايسته پيروزي است و چشم آزاديخواهان جهان همچنان به جمهوري اسلامي ايران است .

وي گفت: عمر طولاني براي من اين امتياز را داشت كه شاهد حوادث تلخ و شيرين در جهان باشم . من اكنون 94 سال از بهار عمرم ميگذرد و عليرغم كهولت سن و بيماري، وظيفه خود دانستم تا به شكرانه اين رويداد بزرگ و تاريخي باتفاق جمعي از علاقمندان با حضور در سفارت، مراتب قدرداني و خشنودي خود از اين موفقيت بزرگ را كه نصيب دولت و ملت فهيم و رشيد ايران شد اعلام دارم و خود را در شادي و پيروزي آنان  شريك مي دانم  همچنان كه در غم هاي آنان و دوستانمان شريك هستم  .

توافق هسته ای، صهیونیستها را پریشان کرده است

اسقف كاپوچي با محكوم كردن اعمال و رفتار خشونت آميز نظاميان صهيونيستي كه در تجاوز به حرم ابراهيمي و آتش زدن منازل فلسطيني ها حتي به كودكان خردسال هم رحمي ندارند افزود: اين توافق سرنوشت ساز و نويدبخش حاكمان رژيم صهيونيستي را شديدا دچار پريشاني و ضعف اعصاب كرده تا جائي كه با اقدامات سركوبگرانه خود در حق مردم مظلوم فلسطين به زنان و كودكان خردسال هم رحم ندارند و به جنايات خود ادامه ميدهند.

وي در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به عملكرد منفي سازمان ها و موسسات عريض و طويل حقوق بشري و انتقاد از ادامه جنگ افروزيها و اختلافات بي حاصل برخي دولت هاي عربي و نشان دادن چراغ سبز به گروه هاي تروريستي و تكفيري داعش و النصره در حمله و تجاوز به سوريه ، عراق و يمن ابراز داشت : مردم يمن، سوريه و عراق، متعلق به جهان عرب هستند ، چرا و با چه مجوز شرعي و حقوقي زيرساخت ها و ثروت عمومي اين كشورها  نابود مي شود و اموال مردم،  معابد، مساجد، كليساها و ابنيه تاريخي مورد تاراج و غارت قرا مي گيرند؟

وي با ابراز تاسف از سوء استفاده دشمنان صهيونيستي از روند ادامه اختلافات بي حاصل ميان دولت هاي عربي و ائتلاف تسليحاتي و نظامي حكام عرب بر عليه يكديگر گفت:  سوال من اين است آيا اين تقابل نظامي و جنگ افروزي هاي خانمان سوز و بي حاصل به نفع ملتهاي عرب است يا به منفعت دشمنان آنان كه كمر به نابودي يكديگر بسته اند؟

وي در پايان با ابراز تاسف از رنج و شكنجه ملتهاي دربند فلسطين و آوارگان سوري و يمني گفت : من در اين سن پيري و كهولت هيچ سلاحي به جز دعا و تضرع به درگاه الهي ندارم و از خداي بزرگ ميخواهم كه صلح و امنيت و عشق و دوستي با يكديگر را درميان ما و همه ملتهاي جهان حاكم فرمايد.

شیرین ترین خاطراتم ، دیدار با امام خمینی(ره) در تهران است

اسقف كاپوچي در اين ديدار با بيان خاطرات تلخ و شيرين زندگي خود گفت : شيرين ترين خاطراتم مربوط به اوايل پيروزي انقلاب اسلامي است كه امام خميني رحمه الله عليه را در تهران زيارت كردم و با تعطيلي سفارت اسرائيل در تهران همراه با مردم و برخي مقامات ايراني پرچم فلسطين را به نمايندگي از مردم غيور و شجاع فلسطين برفراز آن سفارت نصب كردم و تا به امروز هم با بزرگداشت روز جهاني قدس كه از ابتكارات فراموش ناشدني امام خميني است ، ياد و خاطره آن بزرگوار كه حامي واقعي و معنوي قدس و مردم فلسطين بودند را گرامي ميدارم و تلخ ترين دوران زندگي من قريب به پنج سال اسارت در سياه چاله هاي رژيم اشغالگر قدس بود كه با انواع عذاب هاي روحي و جسمي مورد شكنجه قرار گرفتم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha