پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 356066
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
شهادت امام صادق(ع)

حوزه/ مراسم روز شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام صادق(ع)، پیش از ظهر امروز در بیوت مراجع تقلید و علما و با حضور روحانیون و مردم ولایت مدار و انقلابی در قم بر گزار شد.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع) در بیوت مراجع و علما، حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در قم حسینه امام خمینی(ره) برگزار شد و  مداحان به روضه خوانی و عزادری در سالروز شهادت رئیس مذهب شیعیان پرداختند.

بر پایه این گزارش، مراسم در بیت مرحوم حضرت آیت الله بروجردی در قم برگزار شد، حجت سید حسین مؤمنی سخنران این مراسم، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) به روایتی از آن امام بزرگوار درباره ویژگی ها و اوصاف انسان مؤمن و ولایت مدار اشاره کرد.

 وی افزود: در بیان نورانی امام صادق(ع) آمده، انسانهای که دوست دار اهل بیت(ع) هستند را با اوصافی مانند آخرت در پیش آنها بزرگ است، اهل غفل نیستند، قلب آنها پرا از نورانیت است، دنیا در پیش آنها ارزشی ندارد و زره ای دلبستگی به دنیا ندارند می توان شناخت.

  سخنران این مراسم اظهار داشت: این دسته از شعیان آن طور در دنیا زندگی می کنند که خدا و اهل بیت(ع) از آنها می خواهد و حرکتی نمی کنند که معصومین(ع) از آنها ناراحت شده و یا موجب رنجش امامان(ع) شوند.

 حجت الاسلام مؤمنی خاطر نشان ساخت: در این بیان نورانی حضرت اوصافی مطرح شده که بیانگر این حقیقت است که  اگر کسی می خواهد دوست دار حقیقی اهل بیت(ع) را بشناسد و یا بداند مؤمن واقعی چه کسی است لازم است این اوصاف را داشته و یا در خود تجلی دهد.

 وی افزود: برای رسیدن به این اوصاف انسان باید زحمت و تلاش فراوانی بکشد تا بتواند به این مرحله برسد و این طور نیست که قابل دست رسی هم نباشد.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha