پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام رضا(ع)

حوره/ همزمان با دهه کرامت ۴۰ ویژه برنامه فرهنگی در قالب برگزاری جشنواره ها، همایش ها، در رواق ها و صحن های حرم رضوی برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهندس عزیزیان قائم مقام آستان قدس رضوی بعد عصر امروز پیرامون برنامه های دهه کرامت گفت: ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع) به ویژه برای نسل جوان در سایه تبیین شخصیت علمی ، اخلاقی ورفتاری عالم آل محمد و تمرکز بر شعار واحد«همدلی و همزبانی در سبک زندگی اهل بیت(ع)» برنامه های فرهنگی حرم رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: 40 برنامه محوری برای دهه کرامت در قالب های مختلف جشنواره، نشست علمی ، چاپ و نشرو برنامه های فرهنگی و بتلیغی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام آستان قدس رضوی، به جشن های زیر سایه خورشید اشاره داشت و افزود: کاروان مبلغان و خادمان بارگان منور رضوی در قالب جشن های زیر سایه خورشید در 250 شهر از 31 استان کشور و در حوزه بین الملل نیز در 50 شهر از 22 کشور خارجی از جمله؛ آلمان ، هندوستان ، آذربایجان ، روسیه ، عراق ، افغانستان ، نیجریه ، لبنان و پاکستان حضور پیدا می کنند و عظر و معنویت حرم مطهر در سراسر کشور و جهان پراکنده خواهد شد.

وی درباره هفتمین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: هفتمین دوره انتخاب کتاب سال رضوی در سطح ایران و جهان توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد و 320 اثر دریافت شده که 45 اثر متعلق به شرکت کنندگان سایر کشورهای اسلامی است.

این مقام مسئول به برگزاری هشتمین جشنواره خورشید ولایت اشاره کرد و اظهار کرد: هشتمین جشنواره خورشید ولایت توسط بنیاد فرهنگی رضوی برگزار می شود که مسابقات هشت گانه شعر ، دل نوشته، سرود ، داستان ، خوشنویسی ، وبلاگ و عکس در سطح دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی با رویکرد توسعه فرهنگ رضوی در سطح بین الملل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه "گل والای ولا" حضور خادمان و خانواده هایشان به همراه زائران و مجاوران بارگاه منوررضوی در مراسم گلباران حرم مطهر رضوی همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) خواهد بود ، افزود: امسال در شب میلاد امام رضا(ع)، تعداد 88 زندانی جرائم غیر عمد به همت خادمان امام رضا (ع) از زندان آزاده شده وبه آغوش خانواده هایشان بازخواهند گشت.

مهندس عزیزیان به نخستین جشنواره دانشجویی فروغ امامت توسط دانشگاه امام رضا(ع) هم اشاره و  بیان کرد ::فراخوان اولین جشنواره  فرهنگی و هنری دانشجویان کشور با موضوع حضرت امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری نشست امام رضا (ع) و سبک زندگی اسلامی ، برنامه فرهنگی دیگری است که در حرم رضوی برگزار می شود عنوان کرد و افزود: نشست علمی امام رضا (ع) و سبک زندگی اسلامی و رونمایی از کتاب سبک زندگی رضوی ، برنامه محوری بنیاد پژوهش های اسلامی در دهه کرامت رضوی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha