جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت

حوزه/ معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سال گذشته آمار یک میلیون و پانصدهزار موالید در کشور ثبت شده است، گفت: همچنین میزان موالید در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش 65 هزار نفری داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی اکبر سیاری در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه در سال گذشته آمار یک میلیون و پانصدهزار موالید در کشور ثبت شده است، اظهار داشت: همچنین میزان موالید در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش 65 هزار نفری داشته است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می شود، گفت: در شهر قم میزان ازدواج و موالید افزایش و میزان طلاق کاهش یافته است که حاصل بخشی از این رخداد مثبت مرهون تلاش های وزارت بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به سیاست های وزارت بهداشت نسبت به مسئله جمعیت، گفت: دو سال است به دنبال تغییر سیاست «فرزند کمتر زندگی بهتر» هستیم.

سیاری با ابراز تاسف از اینکه جایگاه خانواده در کشور تزلزل یافته است، ابراز داشت: ما در زمینه پایداری خانوارهای ایرانی فعالیت می کنیم چرا که میزان آمار طلاق مصیبتی برای کشور است.

وی در تشریح اقدامات معاونت امور بهداشت وزارت بهداشت نسبت به مسئله پایداری خانواده، اظهار داشت: گروهی متشکل از روان شناس، روحانی، حقوقدان و متخصص ایجاد شده است که به خانواده ها مشاوره بدهند.

معاون وزیر بهداشت همچنین از تحت پوشش قرار دادن حاشیه نشینان شهر قم در قالب شبکه بهداشت خبر داد و گفت: برای نخستین بار در این دولت به ازای هر 12500 نفر، یک پایگاه بهداشتی ایجاد شده است و 4نفر به مراقبت از سلامت می پردازند.

سیاری با بیان اینکه کل شهر قم ظرف یکسال آینده تحت پوشش شبکه بهداشت قرار خواهد گرفت افزود: برای تمام اهالی قم پرونده سلامت تشکیل خواهد شد و وزن، قد، فشار خون و عوامل دیگر بیماری کنترل می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری کم هزینه تر از درمان است، خاطرنشان کرد: در طی یکسال برای 8 میلیون نفر از حاشیه نشینان در کشور، این بستر فراهم شده است.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha