جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 356755
۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
حجت الاسلام حسینی پناه

حوزه/ مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت حدود ۴۰۰ مشاور در واحدهای حوزوی خواهران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی‌پناه گفت: مشاوران عمدتا در واحدهای حوزوی مقطع عمومی سطح دو (کارشناسی) فعالیت می‌کنند و بر اساس آیین‌نامه در آن دسته از واحدهای حوزوی که از 31 تا 120 طلبه دارند یک مشاور، واحدهای حوزوی که از 121 تا 180 طلبه دارند دو مشاور و در واحدهای حوزوی که بیش از 180 طلبه دارند سه مشاور فعالیت می‌کند.

وی زمینه فعالیت مشاوران در واحدهای حوزوی خواهران را ارائه مشاوره در زمینه مسائل خانوادگی، اخلاقی، تحصیلی، برگزاری جلسه با طلاب در مورد موضوعات خانوادگی، برگزاری جلسه با خانواده طلاب در مورد مسائل تحصیلی، همکاری با مدیر و معاونان مدرسه علمیه در مورد امور تحصیلی طلاب و به طور کلی مسائل خانوادگی، روحی- روانی و تحصیلی ذکر کرد.

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه مشاوران سه روز در هفته به میزان 18 ساعت در مدرسه‌های علمیه فعالیت می‌کنند، افزود: آنان هر دو ماه یک بار گزارش عملکرد خود را در کاربرگی به معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارسال می‌کنند و در صورت نیاز راهنمایی می‌شوند.

وی از صدور کارنما ویژه مشاوران خبر داد و گفت: این کارنامه حاوی چند مورد نظیر نمره آزمون دوره ضمن خدمت، کیفیت مشاوره‌های ارائه شده و کیفیت ارسال گزارش است.

حجت‌الاسلام حسینی‌پناه با اشاره به تشکیل کمیته علمی مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: مشاورانی که دارای رتبه بالاتری هستند در این کمیته عضو می‌شوند و در صورتی که سایر مشاوران با مشکلی مواجه شوند آنان را راهنمایی می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه گزینش مشاوران در واحدهای حوزوی اضافه کرد: دانش‌آموختگان سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران که از نظر مدیران مدارس علمیه واجد صلاحیت فعالیت به عنوان مشاور هستند به معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران معرفی می‌شوند و در مصاحبه شرکت می‌کنند. این داوطلبان در صورت کسب امتیاز لازم در مصاحبه، در دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری شرکت می‌کنند و پس از آن به عنوان مشاور در مدارس علمیه خواهران به فعالیت می‌پردازند.

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه فعالیت مشاوران از حدود 10 سال قبل در مدارس علمیه خواهران آغاز شده است، گفت: تا کنون 9 فراخوان جهت جذب و پذیرش مشاوران از سوی این معاونت انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha