شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روحانی کودکان

حوزه/ کودکان و نوجوانان همواره به دنبال تازگی و فعالیت های جدید می گردند، پس باید همواره راهکار های نوین را ارائه دهیم تا بتوانیم مطالب مورد نظر را به مخاطب انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سیدجواد اسحاقیان، امروز در کارگاه روش های عملی تبلیغ برای کودکان و نوجوانان ویژه مبلغان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، در مشهد مقدس،  پیرامون روش های تبلیغ گفت: بررسی روش های تبلیغ کودکان و نوجوانان بسیار پیچیده است.

وی ادامه داد: این پیچیدگی به دلیل آن است که کودکان و نوجوانان همواره به دنبال تازگی و فعالیت های جدید می گردند، پس باید همواره راهکار های نوین را ارائه دهیم تا بتوانیم مطالب مورد نظر را به مخاطب انتقال دهیم.

این کارشناس حوزوی با اشاره به آسیب های ارائه محتوای دینی بدون اندیشه برای کودکان و نوجوانان، گفت: در بسیاری از انیمیشن ها برای بیان شخصیت امام از یک چهره بسیار نورانی بهره برداری می کنند که باعث می شود کودک امام را یک خورشید تصور کند، در صورتی که باید این مطلب به کودک فهمانده شود، امام مانند خورشید نورانی و باکرامت هستند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه افزود: در منابر و سخنرانی ها مدام از امام و کرامات ایشان صحبت می کنیم، درصورتی که باید از حالات عملی رفتار آنان، در زندگی استفاده نماییم.

این پژوهشگر مهدوی در ادامه به راهکارهای تبلیغی اشاره کرد و افزود: هیچ گاه بهترین یا بدترین روش وجود ندارد، بلکه متناسب با موقعیت و مخاطب باید برنامه ریزی کنیم؛ مسابقه و پرسش و پاسخ بهترین روش برای برگزاری کلاس های ویژه کودک و نوجوان  است.

وی خطاب به مبلغین ادامه داد: مخاطب خود را تشویق کنید، در تشویق میزان تلاش و روحیه مخاطب را در نظر بگیرید، به همت و تلاش آنها ارج وقرب نهید تابتوانید روح وذهنشان راجذب کنید، درگفتمان خود از شعر بهره برداری کنید، سعی نمایید ذهن مخاطب خود رادرگیرکنید و نگذارید بیکار بماند، با اطلاعات کافی در سر کلاس حاضر شوید، از سئوالات استفاده کنید تا ذهن مخاطب خود را درگیر نمایید و جویای مطلب گردد، برای جلوگیری از شبهه، مباحث بسیار پیچیده را مطرح نکنید و از وقتی که در اختیارتان قرار داده شده به درستی بهره برداری کنید.

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه در پایان خاطر نشان کرد: قلب کودکان ونوجوانان پاک و آماده دریافت مطالب است پس مراقب بود چه چیزی در آن وارد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha