پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جت الاسلام بیاتی /دوره متمرکز آموزشی بدو تبلیغ مدارس

مبلغین خود را جای دانش آموزان و مخاطبین قرار بدهند و ببینند که خودشان اگر در این سن بودند چه مباحثی به دردشان می خورد، لذا به بیان آن مطالب بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام بیاتی امروز در جمع خواهران و برادران شرکت کننده در دوره متمرکز آموزشی بدو تبلیغ مدارس با موضوع «روش کلاس داری» با اشاره به اینکه مبلغینی که قصد حضور در مدارس امین را دارند جهت جذب آنها سخنان توسط دانش آموزان، ابتدا باید بدانند چه صحبت هایی در مدارس خریدار دارد اظهار داشت: برای مبلغین مدارس راه های زیادی برای تشخیص موضوع کاربردی و مورد علاقه دانش آموزان برای بحث در کلاس وجود دارد که ساده ترین آن پرسش از خود دانش آموزان در مورد موضوع مورد علاقه آن ها است.

این  استاد حوزه، با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه السلام) که شما تجربه گذشتگان را که بسیار برایشان گران تمام شده با ارزان‏ترین قیمت می‏توانید به دست آورید ادامه داد: دومین راه پرسش از مربیان و استفاده از تجربیات افرادیکه سال ها در مدارس تلاش داشته اند، می باشد.

وی ، سومین راهکار برای دستیابی مبلغین به موضوعات جذاب و مورد علاقه دانش آموزان را مطالعه کتب روانشناسی، مجلات دانش آموزی، برنامه های تلویزونی و استفاده از نیازسنجی ها  دانست و ادامه داد:  راهکار دیگر  این است که مبلغین خود را جای دانش آموزان و مخاطبین قرار داده و ببینند که اگر در این سن بودند چه مباحثی به دردشان می خورد زیرا با این روش بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

این پژوهشگر حوزه، گفت: برای برقراری ارتباط با دانش آموزان نیاز است قبل از شروع بحث، ابتدا با گفتن یک داستان و یا طنز و قصه جالب شروع جذابی را داشته باشید و در ادامه مباحث اصلی خود را بیان کنید چون دانش آموزان و کودکان نیازمند شوخی و خندیدن هستند.

وی با اشاره به اینکه کسیکه نمازخواندنش درست شود همه چیزش درست می شود تاکید کرد: در مدارس به بحث نماز توجه ویژه ای داشته باشید زیرا کسی که نماز می خواند کمتر دچار انحرافات اخلاقی می شود زیرا طبق آمار 70 درصد مجرمین نماز خوان نیستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha