جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ مرتضی زاهد

حوزه/ آدمی با هیچ چیز به اندازه دعا به خدا نزدیک نمی شود و باید هر حاجتی که دارد، بزرگ باشد یا کوچک، مادی باشد یا معنوی، در سختی باشد یا آسایش از خداوند متعال مسئلت کن تا حق تعالی اجابت کند.

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ غافر/60

مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم

حکایت؛ مرحوم حاج صادق جواهری یكی از دوستان و رفقای خاص آقا شیخ مرتضی زاهد بود.

ایشان می‌گفت: یك روز، آقا با چند نفر از دوستان در خانه ما جلسه داشتند، خانه ما دو سه اتاق بسیار كوچك داشت و رفقا به زحمت در كنار هم می نشستند، آن روز بعد از صرف غذا، هم اینكه من خواستم برای جمع كردن سفره از اتاق بیرون بروم آقا شیخ مرتضی فرمود:

آقا صادق، صبر كن، من برگشتم و عرض كردم: بفرمایید آقا جان، ایشان همان وقت دستهایش را به حالت دعا بلند كرد و با خلوص نیت گفت: خدایا این آقا صادق، دوست دارد این رفقا و دوستان را زیاد به خانه اش دعوت كند ولی جا ندارد، خداوندا یك خانه وسیعی به ایشان عطا كن، همه حاضرین آمین گفتند و جلسه تمام شد.
درست فردای همان روز یكی از آشنایان مرا دید و گفت: می توانی پنج هزار تومان به من قرض بدهی؟  من مقداری پول داشتم، دریغ نکردم و به ایشان دادم، چند روز بعد، به سراغم آمد و گفت: من در فلان محله ششصد متر زمین خریده ام و دلم افتاده است به شما پیشنهاد كنم زمین كنارش که قیمت مناسبی دارد را شما بخرید و با هم همسایه شویم، همین گفتگو سبب شد من به فکر خرید خانه بیافتم، خلاصه پیگیری کردم و آن زمین ششصد متری را خریدم و بعد هم شروع كردم به ساختن آن زمین .
مرحوم حاج صادق با دعای آن عالم وارسته، مالك این خانه ششصد متری شد و آقا شیخ مرتضی هم چند ماه بعد، از دنیا رفت و آن خانه را ندید.
نكته مهم این است كه متأسفانه سالها بعد، حاج صادق به شدت در كسب و كار كم آورد و ورشكست شد ولی این خانه ششصد متری برایش باقی ماند و بسیار نیز برایش برکت داشت.1

جز تو پیش كه برآرد بنده دست؟                               هم دعا و هم اجابت از تو هست2

  1. با اقتباس و ویراست از کتاب  آقا شیخ مرتضای زاهد
  2. مولوی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha