پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تجدید پیمان با شهدا

حوزه/ طلاب و روحانیون حوزه علمیه تهران، در آئین گرامیداشت چهلم شهید گمنام مدفون در جامعه علمیه امیرالمومنین(ع)، با شهدا تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، همزمان با شهادت پیشوای پنجم شیعیان شکافنده علوم، امام محمدباقر(ع) مراسم گرامیداشت اربعین تدفین شهید گمنام در جامعه امیرالمومنین (ع) تهران، در فضایی سرشار از معنویت و عطر شهدا، با حضور اساتید، روحانیون، طلاب و مردم انقلابی و ولایتمدار برگزار شد.

در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از روحانیون قاری قرآن، یکی از شاعران آئینی در وصف پیشوای پنجم و شهدا، به سردون شعری پرداخت و پس از آن، کلیپی با موضوع شهدا و دوران دفاع مقدس پخش شد که هوای خاصی به این مراسم بخشید.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کرباسی، تولیت جامعه امیرالمومنین(ع) تهران یکی دیگر از برنامه های این مراسم معنوی بود که در سخنانی، به تبیین جایگاه علما و شهدا و نقش آنان در پاسداری از مکتب اهل بیت(ع) پرداخت.

تولیت جامعه امیر المومنین(ع) با تاکید بر نقش آفرینی شهدا در صیانت از اسلام ناب، تصریح کرد: اگر شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان جبهه های حق علیه باطل نبودند، تمام ارزش های اسلامی از بین می رفت.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در سخنانی بر ضرورت ترویج و نهادینه سازی فراگیر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

مداحی و مرثیه سرایی یکی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای حضرت سید الشهداء(ع) و امام محمد باقر(ع)، پایان بخش مراسم چهلم شهید گمنام مدفون در جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران بود.

انتهای پیام 3/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha