پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سوء نیت و دسیسه چینی رژیم آل سعود برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین گفت: همه مسلمانان باید اقدامات لازم جهت کنار زدن رژیم آل سعود از تولیت حرمین شریفین را پیگیری کنند.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تسلیت به محضر مقدس امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب، امت اسلامی و خانواده‌های قربانیان، اظهار داشت: متاسفانه در حج امسال شاهد حوادث غمبار و دلخراش مکه و منا بودیم که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از زائران بیت‌الله الحرام منجر شد و امت اسلام را عزادار نمود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، بر لزوم پیگیری جهت روشن شدن ماهیت این حوادث تاکید و خاطر نشان کرد: امت اسلام باید برای پیدا کردن راهی مناسب جهت اداره صحیح حرمین شریفین اقدام کند تا مناسک حج از این وضعیت نامناسب خارج شده و آینده ای روشن پیدا کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خواستار استفاده از موازین بین المللی و توان دولت های اسلامی جهت برخورد با مسببان حوادث خونین حج شد و اذعان داشت: هر چند که سازمان‌های بین‌المللی بارها بی اعتباری خود را ثابت کرده‌اند، اما این مسئله نباید تاثیری در اراده مسلمانان جهت پیگیری و برخورد با عاملان این جنایت داشته باشد.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به حدیثی از پیام اکرم(ص) مبنی بر اینکه «من اصبح و لم یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم»، تصریح کرد: پیگیری وضعیت مسلمین به ویژه در ایام حج و این حوادث خونینی که رخ داد وظیفه همه دولیان بوده و وزارت امور خارجه نیز باید به صورت جدی وارد این قضیه شده و برخورد و موضعگیری مناسبی از خود نشان دهد.

وی در پایان سخنان خود، بر سوء نیت و دسیسه چینی رژیم آل سعود جهت ضربه زدن به اسلام و مسلمین تاکید کرد و گفت: این حوادث بی کفایتی آل سعود در اداره امور حج را به اثبات رساند و ممکن است در آینده نیز استمرار یافته و فجایعی دیگر به بار آفریند از این رو همه مسلمانان باید اقدامات لازم جهت کنار زدن رژیم آل سعود از تولیت حرمین شریفین را پیگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha