پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واتس آپ فضای مجازی

حوزه/ یک روانشناس حوزوی تصریح کرد: حضور بیش از حد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ممکن است به اختلال روانی فرد بینجامد.

حجت الاسلام حمزه عبدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در این که فضای مجازی امروز بستری برای افزایش آگاهی انسان و ارتباط و تعامل با افراد دیگر است شکی نیست اما همین فضای مجازی به خصوص در رابطه با شبکه های اجتماعی اگر نوع حضور و فعالیت در آن کنترل شده و هدفمند نباشد چه بسا آثار و عوارض بسیار زیانباری به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: از جمله تضعیف امنیت روانی و اخلاقی کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که نباید از این آسیب جدی به هیچ وجه غفلت کرد.

عضو انجمن روانشناسی حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: در شرایط کنونی یکی از مشکلات بشر امروزی این است که تا حدود زیادی دچار خلأ روانی و عاطفی شده که قطعاً روحیه انزواطلبی و فردگرایی حاصل از حضور بیش از حد در فضای مجازی در این امر بسیار موثر بوده است.

وی در ادامه افزود: راه مقابله با آسیب هایی از این دست از جمله افسردگی و فرار از جمع های دوستانه و خانوادگی این است که اولاً ما آگاهی و بصیرت لازم را به نسل جوان بدهیم و ثانیاً این که خانواده ها را با چگونگی مواجهه با این پدیده به درستی آموزش دهیم، چرا که تا وقتی که فرهنگ سازی و آموزش مناسب در میان نباشد نمی تواند چندان به رفع  و یا کاهش آسیب شبکه های اجتماعی دلخوش بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha