سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اوقاف

حوزه/ روحانیت موتور محر ک برای تبلیغ و گسترش اسلام ناب محمدی در جای جای جهان است و طلاب و روحانیون می توانند با تبلیغ اثرگذار، مساجد و بقاع متبرکه را به قطب های فرهنگی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در حاشیه کنگره ملی امامزادگان، در گفتگو با خبرنگاران، با تاکید بر این که مقام معظم رهبری فرموده اند که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند،  گفت: طلاب و روحانیون باعث شکوفایی و تحقق فرهنگ اسلامی در جامعه بخصوص در امامزادگان شوند.

وی ادامه داد: روحانیت موتور محر ک برای تبلیغ و گسترش اسلام ناب محمدی در جای جای جهان است و طلاب و روحانیون می توانند با تبلیغ اثرگذار، مساجد و بقاع متبرکه را به قطب های فرهنگی تبدیل کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که باید به اهل بیت(ع) توجه ویژه ای کنیم، اظهار کرد: وجود امام رضا(ع) در کشور ملجا و پناهگاه مردم است و ما وظیفه داریم طبق وصیت پیامبر(ص)، مودت به اهل بیت(ع) را به صورت عملی اظهار کنیم.

وی با اشاره به این که امامزادگان از خاندان اهل بیت(ع) هستند، افزود: در طول تاریخ، ملت مسلمان ایران همواره نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) ارادت خاصی داشته‌اند و ورود اهل بیت(ع) به ایران و وجود امامزادگان در جای جای ایران دلیل این امر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پاسخ به شبهه ای درباره امامزاده سازی؟ تاکید کرد: بعضی از امام زادگان در کشور ناشناخته بودند که تلاش شد با برگزاری کنگره‌ها، برای شناساندن و معرفی جایگاه و مقام آن‌ها قدم‌هایی برداشته شود.

وی، حرکت جدی در مسیر ایجاد قطب فرهنگی در امامزادگان انجام شده، ولی کافی نیست، اظهار کرد: در هر نقطه از کشور یک کار عمرانی شروع شده، اما کافی نیست و نمی‌توان از بودجه دولتی به تنهایی این پروژه‌ها را اجرا کرد و نیاز است تا کمک‌های مردمی و خیران در این زمینه جذب شود.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، خطر شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ غربی را بسیار گسترده دانست و افزود: اگر بخواهیم خود و فرزندانمان را در برابر هجمه‌های شبکه‌های اجتماعی محافظت کنیم، راهی جز قرآن و اهل بیت(ع) نداریم، بنابراین همه باید کمک کنیم تا حق امام زادگان ادا شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، امامزادگان و قبور متبرکه را برای تمام نسل ها عنوان کرد و گفت: باید دست به دست هم دهیم تا انقلاب فرهنگی و ظرفیت نسل جوان در جامعه بخصوص بقاع متبرکه پرورش یابد.

وی با اشاره به این که گروه‌های تکفیری یکی از اولین جاهایی که نابود کردند، امام زادگان و بقاع متبرکه بود، عنوان داشت: این موضوع نشان می‌دهد که وجود بقاع متبرکه خاصیت بزرگی همچون حفظ اسلام و دین را دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha