چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که هیچ عبادتی در دنیا برتر از تحصیل علم نیست، گفت: تاثیرگذاری امروز حوزه های علمیه مرهون خون شهداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، آیت الله ممدوحی پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز با بیان این که تاثیرگذاری امروز حوزه های علمیه مرهون خون شهداست، اظهار داشت: خون شهدا به زمین ریخته شد تا شما طلاب امروز بتوانید درس بخوانید، پس مبادا از این وظیفه مهم غفلت کرده، خود را مشغول کارهای دیگر کنید.

وی، اتلاف وقت و تعطیل کردن بی دلیل درس و بحث ها را ناخوشایند دانست و خطاب به طلاب، گفت: فضایی که هم اکنون در آن تحصیل می کنید، به راحتی ایجاد نشده، پس قدر آن را بدانید و قدردانی از آن تنها با خوب درس خواندن و خوب خدمت کردن به دین و فرهنگ مردم حاصل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به بیان روایتی از معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: در روایات آمده که «خواب عالم افضل است بر عبادت عابد» و «یک شب عبادت عالم به اندازه 70 سال عبادت غیر عالم ارزش دارد».

عضو جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر این که هیچ عبادتی در دنیا برتر از تحصیل علم نیست، ابراز داشت: این مهم تا آنجا به پیش رفته که حضرات معصوم(ع) ذکر کرده اند «اگر کسی که در راه تحصیل علم بمیرد، شهید است و از بهترین شهدا هم خواهد بود».

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha