چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام جوانبخت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در قرارگاه استانی سیدالشهداء، ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی به صورت باشکوه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت،  با اشاره به برنامه های اداره اوقاف آذربایجان غربی اظهارداشت: سوگواره بصیرت عاشورایی طرح سازمانی اوقاف و امور خیریه کشور ویژه ماه محرم است که در راستای عمل به نیات واقفان خیراندیش برگزار می شود.

وی گفت:آذربایجان غربی با دارا بودن امامزادگان و بقاع متبرکه همزمان با سراسر کشور از اول محرم  با تشکیل قرارگاه سیدالشهداء در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان نسبت به برگزاری باشکوه مراسم ها و ویژه برنامه های ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اقدام کرده است.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: تجمع بزرگ لبیک یاحسین(ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی، همایش دانش آموزی احلی من العسل و برپایی خیمه های معرفت با حضور روحانیون بومی و اعزامی از قم از جمله برنامه های اجرا شده در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای حضور پرشور مردم به ویژه دسته جات عزاداری  در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان در روز تاسوعا و عاشورا انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با توجه به پیش بینی حضور پرشور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه در روز تاسوعا و عاشورا، غرفه های مشاوره وقف و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی در قالب خیمه های معرفت در این ایام به صورت ویژه فعالیت خواهند داشت.

حجت الاسلام جوانبخت، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی ویژه در خصوص عدم پذیرش امان نامه ارسالی از سوی سپاه کفر توسط حضرت ابوالفضل العباس(ع) را از جمله برنامه های شب تاسوعا اعلام کردو گفت: با توجه به فضیلت احیای شب عاشورا در متون روایی، مراسم احیاء شب عاشورا در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

وی افزود: اقامه باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با حضور روحانیون اعزامی و بومی در محل امامزادگان و بقاع متبرکه با شرکت عزاداران حسینی از دیگر اقدامات پیش بینی شده از سوی قرارگاه سیدالشهدا اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برای گرامیداشت دهه اول محرم است./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha