سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین در مورد پیامدهای ناگوار اهانت به شعائر حسینی اظهار نگرانی کرده و گفتند چنین اقداماتی ممکن است خشم و ناراحتی مردم را در پی داشته و بحران هایی در کشور ایجاد کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» درپی اهانت مزدوران آل خلیفه به شعائر و مظاهر عاشورایی در بحرین و برداشتن و جمع آوری پرچم های سیاه از خیابان ها، علمای بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کردند: برداشتن و جمع آوری پرچم های سیاه عزاداری حمله به مراسم عزاداری و نقض حق قانونی آزادی انجام شعائر دینی است و مردم این کشور صدها سال است آزادانه این شعائر را انجام می دند و هیچ کس تا کنون به خود جرات نداده به آن متعرض شود.

علمای بحرین در این بیانیه در مورد پیامدهای ناگوار این اقدامات اظهار نگرانی کرده و افزودند چنین اقداماتی ممکن است خشم و ناراحتی مردم را در پی داشته باشد و بحران هایی در کشور ایجاد کند به ویژه با توجه به اینکه مراسم عزاداری هیچ گونه مشکل امنیتی و سیاسی و طایفی با خود به همراه ندارد.

علمای بحرین در ادامه خواستار افزایش حمایت از مراسم عزاداری حسینی شده و تاکید کردند عاشورا ویژه یک طایفه نیست بلکه متعلق به تمام مسلمانان است.

این بیانیه توسط آیت الله سید جواد الوداعی، آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، آیت الله سید عبدالله غریفی و شیخ حسین الستری و شیخ محمد صالح الربیعی امضا شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha