جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید جلال حسینی

حوزه/ استاد حوزه تبریز گفت: بصیرت و ترک دنیا دو اصل اساسی بوده و از نشانه های یاران و عاشقان حضرت امام حسین(ع) است و هر کسی که ادعای حسینی بودن را دارد باید مجهز به این دو اصل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید جلال حسینی، عصر امروز در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، اظهار داشت: عزادار حسینی نه تنها نباید مرتکب معاصی الهی شود، بلکه باید از فکر گناه هم اجتناب کند چرا که موجب مرگ دل و قلب می شود.

وی افزود: برخی گمان می کنند که قاتلین امام حسین(ع) از کفار بودند، اما تمامی دشمنانی که در صحرای عاشورا به قصد کشتن فرزند پیامبر اکر(ص) آمده بودند همه مسلمان بودند، اما جهل، شهوت، دنیا پرستی و عدم بصیرت و شناخت زمان خود موجب شد تا مرتکب آن فجایع شده و امام را به شهادت برسانند.

استاد حوزه علمیه تبریز، با بیان اینکه شکم دشمنان امام حسین(ع) پر شده بود از لقمه های حرام، گفت: لقمه حرام، اثرات بسیار مخربی را در روح و جسم انسان می گذارد تا جایی که کشتن امام معصوم(ع) در نظرش یک امر ساده تلقی می شود.

وی، تاکید کرد: بصیرت و ترک دنیا دو اصل اساسی بوده و از نشانه های یاران و عاشقان حضرت امام حسین(ع) است و هر کسی که ادعای حسینی بودن را دارد باید مجهز به این دو اصل باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: یاران امام حسین(ع) باید دشمن شناس باشند، شمر زمانه را شناخته و به یاری حسین زمان بروند، مقام معظم رهبری، امروز حسین زمانه است.

وی، افزود: یار امام حسین(ع) باید به اهداف قیام حضرت توجه داشته باشد و خود را شبیه ترین مردم به ایشان نماید؛ امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر، نماز و احیای ارزش های اسلامی است. رهرو ایشان نیز باید این اهداف را ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha