یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام موسی صدر

حوزه/ به دنبال سلسله جلسات علمی و فنی بین موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر و مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، سومین نشست مشترک در محل مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این جلسه که حجت الاسلام و المسلمین سید تقی واردی مدیر گروه پژوهشی نمایه سازی و فهرست نویسی  و مهندس مهدی خاتمی  مدیر اداره نظام های اطلاعاتی  به عنوان نمایندگان مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی و آقایان فرخیان و فروتن و خانم بغدادی، به عنوان نمایندگان موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر، حضور داشتند درباره چگونگی نمایه سازی منابع مربوط به امام موسی صدر بحث و تبادل نظر شد.

مدیر گروه پژوهشی نمایه سازی و فهرست نویسی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با تاکید بر استفاده از اصطلاح نامه ها در نمایه سازی؛ درباره شیوه نمایه سازی موضوعی ترکیبی منابع و نحوه عملیاتی نمودن آن بر روی منابع امام موسی صدر مطالبی ارائه داد.

در ادامه، مدیر اداره نظام های اطلاعاتی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی درباره کیفیت متون الکترونیکی و همچنین خروجی قابل ارائه در کتابخانه دیجیتالی توضیحاتی بیان کرد.

در پایان مقرر گردید، شیوه نمایه سازی منابع موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر، بر اساس شیوه نمایه موضوعی ترکیبی (شیوه متداول در مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی)‌ باشد.

لازم به ذکر است، مسئولان موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر پیش از نشست با مسئولان و مدیران مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، با رئیس و مسئولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز جلساتی داشته و ساماندهی محتوایی منابع امام موسی صدر را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در آن جلسات مقرر شده بود مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در امر نمایه سازی منابع مربوط به امام موسی صدر با مسئولان موسسه هم فکری و همکاری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha