پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ راهپیمایی ۱۳ آبان در قم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه به تشریح دلایل آمریکا در مذاکره با ایران اسلامی پرداخت و گفت: ناکارآمدی گزینه نظامی، پیشگیری از فروپاشی سازمان تحریم، بلوغ دانش فناوری ایران در عرصه های گوناگون و نفوذ و قدرت منطقه ای ایران از جمله مهم ترین دلایلی بود که موجب شد وزیرخارجه آمریکا حتی با پای شکسته به میز مذاکره بیاید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پیش از ظهر امروز در اجتماع پرشور راهپیمایان 13 آبان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مناسبت های تاریخی نشان دهنده حوادثی می باشد که در سرنوشت ملت ها تاثیرگذار بوده اند، اظهار داشت: 13 آبان یکی از نمادهای انقلاب اسلامی می باشد که یادآور سه واقعه تبعید امام به ترکیه، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است.  

نماینده ولی فقیه در سپاه؛ توسعه رژیم صهیونستی، جلوگیری از خیزش ها در منطقه و مهار ایران را از اهداف آمریکا دانست و ابراز داشت: همچنین عدم محوریت ایران در منطقه، خنثی شدن چرخه سوخت، قطع ارتباط با فلسطین، حزب الله، عراق و قطع نفوذ در منطقه غرب آسیا از دیگر اهداف آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی است.  

*سه راهبرد آمریکا در مقابله با ایران 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سه راهبرد آمریکایی ها برای تحقق اهداف خود، اظهار داشت: آنها در گام نخست به جنگ نظامی روی آوردند و جنگ های عراق و افغانستان را به صورت مستقیم کلید زدند و در ادامه به جنگ های نیابتی روی آوردند تا کشورهای منطقه به نیابت از آنها بجنگند.

وی دومین راهبرد آمریکا را جنگ فرهنگی دانست و گفت: همچنین سومین راهبرد راهبرد اقناع از طریق دیپلماسی و تشویق و تهدید است. 

نماینده ولی فقیه سپاه با بیان اینکه راهبرد نخست آمریکا در جنگ نظامی علیه ایران با زعامت امام خمینی(ره) و دلاوری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شکست خورد، ابراز داشت: راهبرد دوم آمریکا نیز تحمیل حلقه تمام عیار تحریم بود که شاید بعضی از زوایای تحریم، هنوز برای مردم ما روشن نباشد.

*تحریم زمینه ساز تسلیم نشد  

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز مردم ما تحریم ها را پشت سر گذاشته اند، اظهار داشت: تحریم زمینه تسلیم را فراهم نکرد و آثار و برکات زیادی نیز از خود برجای گذاشت.

وی، ارتقا به سطح 20 درصدی غنی سازی اورانیوم را دستاورد مقاومت در تحریم ها عنوان کرد و ابراز داشت: برای آمریکایی ها بسیار تعجب آور بود که ملتی با این فشار چگونه توانست به این دستاورد دست پیدا کند و تسلیم نشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به اینکه راهبردسوم آمریکا راهبرد تعامل است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به عنوان ناخدای کشتی انقلاب، بیانات راهگشایی داشته اند و امروز باید نسبت به این تدابیر هوشمندانه، آگاهانه و عالمانه توجه داشته باشیم.

*سه راهبرد برای براندازی انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه سه راهبرد نظامی، تحریم و تعامل در راستای براندازی نظام است، ابراز داشت: سه راهبرد یک هدف را دارد اما با شیوه های متفاوت دنبال می شود. 

*چرا آمریکا پای میز مذاکره آمد؟

وی به تشریح دلایل آمریکا در مذاکره با ایران اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ناکارآمدی گزینه نظامی، پیشگیری از فروپاشی سازمان تحریم، بلوغ دانش فناوری ایران در عرصه های گوناگون و نفوذ و قدرت منطقه ای ایران از جمله مهم ترین دلایلی بود که موجب شد وزیرخارجه آمریکا حتی با پای شکسته به میز مذاکره بیاید.

*اهداف آمریکا از تعامل با ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهداف آمریکا از تعامل با ایران، ابرازداشت: پذیرفتن بخشی از خواسته های توسط آمریکا در راستای رویکرد تعامل است تا از این طریق بتوانند از گسترش توان هسته ای ایران و زمینه حرکت به سمت فراهسته ای شدن جلوگیری کرده و زمینه نفوذ را در ابعاد گوناگون فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: قطع محوریت ایران با جبهه مقاومت و عدم حمایت از فلسطین و یمن و عراق و سوریه از دیگر اهداف آمریکا در مسئله تعامل با ایران است.   

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جدی گرفتن نفوذ دشمن، ابراز داشت: سخنرانی های اخیر رهبر معظم انقلاب نشان دهنده عمق بینش و نگرانی معظم له از نفوذ دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین اقتدار، عزت ملی، محوریت مقاومت و عمق استراتژیک را از دقیق ترین هدف گیری های آمریکا علیه ایران اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: آمریکا می خواهد اقتدار و الگو بودن انقلاب اسلامی را بشکند. 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز ملت ما در دنیا عزیز است، ابراز داشت: ملت ایران زمینه ساز خیزش های انقلابی در دنیا شد.

*به هیچ قیمتی جبهه مقاومت را معامله نمی کنیم 

وی با بیان اینکه ملت ایران محور مقاومت است، گفت: ما در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان نفوذ داریم و به هیچ قیمتی حاضر به معامله بر سر موضوع مقاومت نیستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه نفوذ، مهم ترین هدف آمریکا در بخش تعامل است، ابراز داشت: آمریکایی ها به دنبال نفوذ در دستگاه محاسباتی و سیستم اجرایی هستند تا بگویند هزینه های پایداری از انقلاب بسیار زیاد است.   

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تقویت شبکه حامیان غرب در ایران را یکی دیگر از عوامل نفوذ آمریکا دانست و اظهار داشت: تغییر ذائقه فرهنگی ایران و تنفرزدایی و زینت کردن چهره استکبار از اهداف نفوذ آمریکا است.

*دشمن به دنبال فتح بازار ایران است

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه به ابعاد نفوذ اقتصادی پرداخت و گفت: دشمن به دنبال فتح بازار ایران است؛ صنعت بیگانه ما را از پیکان به پراید می رساند و تکنولوژی نمی دهد اما دستاوردهای بومی از توپخانه شروع می شود و به موشک های بالستیک می رسد؛ با نیروی بومی و امکانات میتوان به تکنولوژی هایی دست یافت که دشمن خوابش را نیز ندیده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نفوذ سیاسی آمریکا، افزود: آنها به دنبال ورود به جمع تصمیم گیران یا تصمیم سازان از طریق شکل دهی سازمان رای هستند و به همین دلیل باید در انتخابات هوشیار بود.

وی با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمنان، ابراز داشت: دشمنان، انقلاب های توحیدی را از طریق استحاله فرهنگی ساقط کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین بر لزوم هوشیاری مردم نسبت به جنگ نرم تاکید کرد و اظهار داشت: امروز 170 شبکه فارسی زبان برای تئوریزه کردن تغییر فرهنگ ایران فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه عدم توجه به مرزبندی های عقیدتی و تکلیفی را یکی از زمینه های نفوذ آمریکا دانست و گفت: دولت، مجلس و قوه قضائیه در برابر فرامین و تدابیر رهبری تکلیف دارند.

*مسئله هسته ای به صورت مشروط حل شده است 

وی با بیان اینکه دولت مردان باید این پیام ملت را بشنوند که «می جنگیم می میریم سازش نمی پذیریم»، ابراز داشت: با تدبیر رهبری در مسئله هسته ای به صورت مشروط عبور کردیم؛ ملت باید همراه رهبری در موضوع هسته ای مطالبات روشنی داشته باشند تا شروط معظم له تحقق یابد. 

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: ملت ایران و سه قوه باید در برابر اهداف آمریکا با قوت و استحکام بایستند.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha