سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

حوزه/ دوازدهمین نشست تخصصی خواهران مبلغ استان قم با موضوع «تحلیل سیاسی اجتماعی از وضعیت زنان و خانواده»، عصر امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ابتدای این نشست با تأکید بر اهمیت تبلیغ گفت: نجات دادن یک انسان از گمراهی باعث نجات افراد بسیاری خواهد شد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدرضا آشتیانی اظهار داشت: جایگاه تبلیغ، جایگاه پیامبران(ع) است که انسان‌ها را از ظلمات به‌سوی نور هدایت کردند و مسئله مهم در این موقعیت، به‌روز بودن و آشنایی با شبهات روز است.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) کاملاً مطابق آیات قرآن عمل می‌کرد و به‌طورجدی مراقب عدم سلطه مستکبران بر روی مردم مسلمان ایران بود.

استاد حوزه با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) کاملاً سیاسی بود گفت: ایشان وقتی تمام داشته‌های خود را در کف دست گرفت و در مقابل طاغوت زمان خود ایستاد، پس کسانی که از مبلغانی که در مجالس خود از مسائل سیاسی سخن می‌گویند، ایراد می‌گیرند بسیار در اشتباه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی خاطرنشان کرد: تنها کسی که در جریان کاپیتولاسیون اعتراض کرد، امام خمینی(ره) بود و در جلسه‌ای باشکوهی که در منزل ایشان برگزار شد، امام خمینی(ره) دستور به رسوا کردن شاه دادند و همین امر باعث محاصره منزل امام و دستگیری ایشان شد.

وی در ادامه با بیان اینکه جریانات 13 آبان بسیار آموزنده و مهم است، گفت: امروزه هم که مقام معظم رهبری به نفوذ استکبار در کشور اشاره می‌کنند عده‌ای گمان می‌کنند این سخن اشتباه است درصورتی‌که به وضوح نفوذ آرام آنها را می‌بینیم.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر هشدارهای تندی می‌دهند ولی عده‌ای خود را به غفلت زده‌اند و راه‌های نفوذ فرهنگی به سهولت توسط فناوری‌های روز در اختیار آنها قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی در پایان به اندیشه منافقین اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد در هر زمینه‌ای که تلاش می‌کنند تنها در پی نفع خود هستند، ولی به گفته‌ی قرآن باید راه سلطه و نفوذ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دشمن به هر نحوه گرفته شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha