پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرجام

حوزه/ امام خمینی(ره) محصول دوره خود سازي در زمان تحصيل است كه با تربيت نفس، مجاهدت علمي و توسل به اهل بيت(ع)، جمهوري اسلامي ايران را پايه گذاري كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد،  حجت الاسلام و المسلمین فرجام در جمع استادان، طلاب  مدرسه علميه حضرت جوادالائمه (ع)‌دررود از توابع شهرستان نیشابور با تاکید بر اینکه هيچ فعاليتي در دنيا ماندگارتر از تربيت انسان نيست و سررشته تربيت الهي انسان ها به دست عالمان ديني است، خاطرنشان كرد: به طور مثال، امام خمینی(ره) محصول دوره خود سازي در زمان تحصيل است كه با تربيت نفس، مجاهدت علمي و توسل به اهل بيت(ع)، جمهوري اسلامي ايران را پايه گذاري كرد.

وی  با اشاره به آیه های «ربِّ اَوزعني اَن اَشكُرَ نعمتك الّتي انعمتَ عليَّ و علي والديَّ و اَن اَعمل صالحاً ترضاه و اَصلح لي في ذُرّيّتي انّي تُبتُ اليك و انّي من المسلمين» و «رَبّنا هب لنا مِن ازواجنا و ذُرّيّاتنا قرّةَ اَعين و اجعَلنا لِلمتّقين اماما»، گفت: والدين طلاب بهترين مسير ممكن را براي آينده فرزندان و بلكه نسل خود انتخاب كرده‌ اند زیرا آموزه‌هاي قرآني به اصلاح نسل تأكيد دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهتمام مادر سید رضی سید مرتضی، دو تن از علمای بزرگ شیعه و از شاگردان شیخ مفید، خطاب به مادران طلاب ابراز داشت: این تصور را داشته باشد كه فرزندان تان را به دست شيخ مفيد سپرده اید.

مدیر حوزه علمیه خراسان ورود به حوزه علمیه را مورد رضایت حضرت زهرا(س) عنوان و خاطر نشان کرد: این امر، مسئولان مدرسه علمیه را نسبت به این نکته متوجه می کند که چه وظیفه بزرگی دارند و طلاب نیز باید بدانند که نماز شب، انس با قرآن، تقيّد به بعضي از مستحبات، توسل به اهل بيت(ع) و رعايت تقوا از لوازم طلبگي است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با استناد به حديث «ادّبني ابي بثلاث و نهاني عن ثلاث»، توصیه کرد: طلاب جوان می بایست مراقبت دوستان و همنشين‌هاي خود باشند و هر حرفي را نزنند و به هر مجلس و جايگاهي وارد نشود و کتاب هایی مانند آداب المتعلمين و منيه المريد را مطالعه کنند.

در پايان اين نشست از طلاب ممتاز سال تحصيلي 94 -93 مدرسه حضرت جوادالائمه (ع)‌دررود تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha