یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرکز اهل بیت ایرلند

حوزه/ رئیس مرکز اسلامی اهل بیت ایرلند گفت: حملات تروریستی هم در کشورهای اسلامی و هم در غرب همچنان ادامه خواهد داشت مگر اینکه دولت عربستان برای پایان دادن به حمایت‌های خود از داعش تحت فشار قرار گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از rte.ie در پی حملات تروریستی اخیر در فرانسه و لبنان، دکتر علی الصالح از روحانیون شیعه جمهوری ایرلند این حملات را تکان‌دهنده خواند و از بروز چنین حملاتی اظهار تأسف و انزجار نمود.

وی با مردم فرانسه ابراز همدردی کرد و دولت عربستان سعودی را به دلیل حمایت مالی از داعش و گسترش ایدئولوژی این گروه تروریستی در منطقه، مورد سرزنش قرار داد. 

علی الصالح همچنین به خویشاوندان 43 نفر شهید کشته شده در حملات تروریستی روز پنج شنبه که در یکی از مناطق شیعه‌نشین شهر بیروت به دست گروه تکفیری داعش انجام شد، تسلیت گفت.

رئیس مرکز اسلامی ایرلند گفت: «دو حمله انتحاری در نقاط شلوغ مسکونی و تجاری برج الباراجنه در بیروت، نشانگر تفکر فرقه‌گرایانه این تروریست‌هاست. حملات تروریستی ناشی از این تفکر، روزانه در بغداد جان عده زیادی را می‌گیرد و حتی اخیرا در حدود 20 نفر در انفجارهای جداگانه در مناطق شیعه‌نشین پایتخت عراق، جان خود را از دست دادند. متأسفانه این گونه حملات تروریستی هم در کشورهای اسلامی و هم در غرب همچنان ادامه خواهند داشت مگر اینکه دولت عربستان برای پایان دادن به حمایت‌های خود از داعش تحت فشار قرار گیرد.»

او اضافه کرد: «از سال 1979دولت عربستان سعودی گسترش ایدئولوژی وهابیت را مورد حمایت مالی قرار داده است. شما امروز می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی، حمایت‌ها و ستایش‌های طرفداران وهابیت را از حمله تروریستی علیه شیعیان و مردم پاریس بخوانید.»

آشنایی با وضعیت شیعیان و فعالیت های مرکز اهل بیت ایرلند

طبق آمار سال 2011 کشور ایرلند، حدود 49هزار مسلمان دارد که 4500 نفر از آنها شیعه هستند و مرکز فعالیت های شیعیان ایرلند، مسجد و مرکز اسلامی شیعیان جمهوری ایرلند است، که با نام حسینیه نیز شناخته می‌شود.

این مرکز، با هدف تأمین نیازهای اجتماعی، فرهنگی و معنوی شیعیان ایرلند در دوبلین (پایتخت ایرلند) تأسیس شده است، پایه‌گذاران این مرکز چند دانشجوی پزشکی شیعه بودند که از کشورهای خاورمیانه برای مطالعه به دوبلین آمده بودند، مرکز اسلامی اهل بیت، در ۱۹۶۶ رسماً افتتاح گردید. برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ولادت و شهادت ائمه و عزاداری در ماه محرم از فعالیت‌های این مرکز است. نماز جماعت و دعای کمیل نیز در این مرکز برگزار می‌شود.

امام جماعت مرکز اسلامی اهل‌بیت علی الصالح از فارغ‌التحصیلان کالج سلطنتی ایرلند است، او تحصیلات حوزوی خود را در حوزه‌های علمیه نجف و قم سپری کرده‌است. و به عنوان نماینده شیعیان در شورای ائمه ایرلند عضویت دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha