چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حوزه امام رضا تهران

حوزه/ در آستانه اربعین حسینی، سوگواره شعر طلاب با عنوان"سوگواره ادبی ۱۴۶۰"، چهارم آذرماه، در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین علاء الدین، دبیر پیش نشست جشنواره شعر طلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این مطلب گفت: یکی از بخش های جشنواره شعر طلاب (اشراق) برگزاری پیش نشست هایی در مدارس سراسر کشور با موضوع شعر طلاب است.

عضو ستاد برگزاری جشنواره شعر حوزه (اشراق) ادامه داد: این پیش نشست ها در استان های قم، تهران، خوزستان و مازندران برگزارشده و نتایج خوبی را نیز درپی داشته است.

وی با اشاره به دلایل انتخاب عنوان "سوگواره ادبی 1460" برای پیش نشست تهران، یادآورشد: از آن جایی که هدف از برپایی این سوگواره برقراری ارتباط معنوی و ادبی با اربعین  حسینی است، لذا علت این نامگذاری آن است که تعداد تیرهای عمودهای از نجف تا کربلای معلی همین تعداد است و هنگامی که مسافت 1460 عمود طی می شود، زائر به کربلا می رسد.

حجت الاسلام علاء الدین اضافه کرد: حجج اسلام سید عبدالله حسینی دبیر جشنواره شعرطلاب(اشراق)، سید محمد جواد شرافت از شاعران آئینی، رضا جعفری، جواد محمد زمانی و حسین عبدالجباری و دیگر شعرای فرهیخته حوزوی دراین سوگواره شعرخوانی خواهند داشت.

وی با بیان این که استاد رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران سخنران این سوگواره خواهد بود، خاطرنشان کرد: فراخوان شعر طلاب به صورت الکترونیک و ازطریق سایت دفترتبلیغات اسلامی صورت پذیرفته و شعرای بسیاری با ارسال آثار فاخر، برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده و تعداد آثاردریافتی نیز به صورت تصاعدی درحال افزایش است.

عضو ستاد برگزاری جشنواره شعر حوزه (اشراق) با اشاره به تاثیرگذاری شعر درجنگ نرم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری دردیدار با شعرا عبارت" شعرجهادی" را به کاربردند، لذا ضروری است طلاب و روحانیون اهتمام و توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

34/313   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha