دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
نهج البلاغه

معاون آموزش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا از بیان معارف نهج البلاغه بصورت مستمر و روزانه بعنوان برنامه آموزشی برای طلاب این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام عادل مهدوی کیا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این مطلب گفت: در این مدرسه بصورت روزانه با اختصاص یک ساعت توسط اساتید، معارف و خطبه های نهج البلاغه امیرالمومنین( ع) برای طلاب بیان می گردد.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه تاثیر فراوانی بر پاکی روح و جسم انسان مسلمان بخصوص شیعیان دارد، افزود: نهج البلاغه افتخار ما شیعیان  بوده و  مطالب و خطبه های این مجموعه گهر بار، حتی برای دشمنان اسلام و دین نیز جالب توجه می باشد  بطوریکه خطبه های آن دشمنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا با اشاره به اینکه خطبه های این کتاب گهر بار، برای تمامی انسانه راهگشاست، تصریح کرد:تفسیر قرآن و نهج البلاغه باید بصورت جدی در راس برنامه های آموزشی مدارس علمیه قرار گیرد چرا که تاثیر بالایی در تهذیب و تهجد طلاب خواهد داشت.

حجت الاسلام مهدوی کیا، با بیان اینکه تفسیر قرآن و نهج البلاغه تاثیر بالایی در ارتقاء دانش و آگاهی مسائل تبلیغی مبلغان و طلاب خواهد داشت خاطر نشان کرد:  امروز اساتید و مدیران مدارس علمیه باید تلاش کنند تا با اختصاص زمانی بصورت روزانه مطالعه قرآن و نهج البلاغه و انس با آنها را در بین طلاب نهادینه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha