جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ یکی از موانع حل مشکلات اقتصادی، رفتار بانک ها است که با سودهای خود مردم را بیچاره کرده اند، دیرکرد وام حرام و یک نوع ربا است و نباید دیرکرد از مردم گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار رئیس اتاق بازرگانی کشور با بیان اینکه موضوع اقتصاد از مسائل مهم در زندگی مردم است، گفتند: دلیل اهمیت این است که  اقتصاد، ارتباط مستقیم با زندگی و معیشت مردم دارد.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه امانتداری، فراوانی نعمت و امنیت از اصولی است که جامعه سخت به آن نیازمند است، اظهار دشتند: این سه موضوع را باید مسئولان خیلی توجه به آن داشته  و برای احیاء آن تلاش کنند.

 ایشان با تاکید به این که باید اقتصاد کشور برای رونق بیشتر به بخش خصوصی واگذار شود تا رفاه مردم هم تأمین گردد، گفتند: وظیفه دولت، رفع موانع و ایجاد بستر کار و اشتغال است و این مردم اند که باید میدان دار اصلی اقتصاد باشند.

 حضرت آیت  الله نوری همدانی با تاکید براین که بانک ها یکی از موانع حل مشکلات اقتصادی هستند و با سودهای خود مردم را بیچاره کرده اند، افزودند: دیرکرد وام حرام و یک نوع ربا است و نباید دیرکرد از مردم گرفته شود.

 این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نظارت کافی و لازم در اجناس مصرفی مردم در بازار وجود ندارد و هر کسی به دلخواه خود  قیمتی را بر روی اجناس مصرفی می گذارد، گفتند: بارها این موضوع را تذکر داده ایم ولی تا کنون عملی نشده است.

 ایشان از گرانی انتقاد کردند و اظهار داشتند: باید مسئولان به فکر این مسئله باشند و جلوی چنین فعالیت های گرفته شود.

 ایشان به موضوع سرمایه گذاری اشاره و تاکید کردند: کسی مخالف واردات و سرمایه گذاری خارجی در کشور نیست؛ ولی باید دقت کنیم که نباید فقط وارد کننده باشیم، بلکه باید صادر هم بکنیم و در کنار این موضوع  مواظب نفوذ فرهنگی و اقتصادی و سیاسی  دشمن نیز باشیم.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیخ رضا قنبری نایینی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    حضرت آیة الله العظمی نوری همدانی ادام الله ظله العالی اعلم علماء قم هستند. فلذا مقامات مشایخ را رعایت فرمایید.!