شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ سید علی فضل الله گفت: گفتگوی ملی لبنان نباید منحصر به علما باشد، بلکه فرهنگیان و توده های مردم باید در این گفتگو مشارکت کنند و نظر خود را بیان کنند تا هیچ گروهی در این کشور احساس زیان نکند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله در سخنان خود در دانشگاه پژوهش های اسلامی دانشگاه المقاصد خواستار برقراری گفتگو در یک دایره اسلامی شد و تاکید کرد گفتگوی ملی لبنان نباید منحصر به علما باشد، بلکه فرهنگیان و توده های مردم باید در این گفتگو مشارکت کنند و نظر خود را بیان کنند تا هیچ گروهی در این کشور احساس زیان نکند.

وی با اشاره به نقش راهبردی و کلیدی جامعه در فعالیت های خیریه و علمی لبنان گفت: مذاهب در جامعه کنوین ما جنبه سیاسی پیدا کرده و این پدیده باعث ایجاد موانعی بر سر راه گفتگو و تفاهم داخلی شده و با همدیگر طوری برخورد می کنیم که گویی دو دین مختلف داریم و دین همه ما اسلام نیست!

سید فضل الله همچنین تاکید کرد گفتگوی داخلی نباید میان علما محصور باشد، بلکه اهالی فرهنگ و اندیشمندان و توده های مردم باید در این گفتگو شرکت کنند و همه ما باید تلاش کنیم این گفتگوها به واقعیت و اجرا نزدیک شود و ما می توانیم با تکیه بر بحث علمی و دقیق و پرهیز از تعصبات بیجا و پذیرش همدیگر با نتایج خوب و سازنده ای برسیم و اختلافات خود را حل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha