یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام صادق محمدی - اصول فقه

حوزه / رئیس انجمن اصول فقه با بیان این که یکی از وظایف بسیج، دفاع از مبانی و اصول اصیل انقلاب است گفت: رهایی از چالش‌های انقلاب، باز نمودن راه‌های نوین علمی و فنی و حفظ مبانی و اصول انقلاب از مهم‌ترین وظایف بسیج است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه می‌توان بسیج را به عنوان مهم‌ترین نیروی به وجود آورنده انقلاب اسلامی بعد از رهبری امام(ره) دانست، بیان داشت: بسیج هم در حدوث انقلاب و هم در بقای آن نقش ویژه‌ای داشته و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قبل از تثبیت انقلاب و بعد از تثبیت انقلاب بسیج وظایفی داشته و دارد و خواهد داشت ابراز داشت: البته بسیج چه قبل از تثبیت انقلاب و چه پس ازآن انقلاب وظایف مشترکی دارد که هوشیاری، بصیرت و آمادگی از وظایف مشترک و اصلی بسیج است.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه از وظایف بسیج قبل از تثبیت می‌توان به جهاد نظامی اشاره کرد البته این آمادگی باید همیشگی باشد گفت: هر قدر انقلاب تثبیت بیشتری پیدا کند، باید بصیرت و آگاهی بسیج در همه عرصه‌ها افزایش یابد و دلیل این افزایش بصیرت و آگاهی، پیچیده‌تر شدن نقشه‌ها، اقدامات و تهاجمات دشمن است.

وی با بیان این که یکی از وظایف بسیج دفاع از مبانی و اصول اصیل انقلاب است افزود: رهایی از چالش‌های انقلاب، باز نمودن راه‌های نوین علمی و فنی و حفظ مبانی و اصول انقلاب از مهم‌ترین وظایف بسیج است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان این که بسیج یعنی حضور در قله اوج بصیرت و تفکر علم و دفاع از هویت دینی مذهبی و ملیت برگرفته از مذهب و قدم گذاردن در میدان‌های پیشرفت همه‌جانبه ادامه داد: بسیج طلبه و روحانیت در یک کلمه می‌تواند به معنای جمع نمودن میان بصیرت علم و مهارت‌های لازم و آراستگی انقلاب و دفع از اصول و مبانی و پیروی از ولایت باشد.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه بیان کرد: می‌توان در زمان کنونی این مطلب را گفت که هر روزی که از انقلاب گذشته است، حضور بسیج با همان قوت خود و با مقتضیات زمان بیشتر احساس می‌شود و امیدواریم همواره در دفاع از انقلاب، اصول و مبانی امام و رهبری، حوزه‌های علمیه، مرجعیت و تمامی ارزش‌های اسلامی و مذهبی همچنان کوشا باشد.

وی اذعان داشت: بسیج اگر از هویت خود جدا شود دچار آسیب می‌شود و باید همان هویت اصلی خود که در ابتدای انقلاب توسط امام(ره) به وجود آمد با همان هویت ادامه حیات دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه اگر بسیج هویتی را که دارد با شرایط هر زمان، همان هویت را حفظ کند از آفت و آسیب به دور می‌ماند گفت: بسیج اگر خود را از نظام، حوزه، مساجد، ارزش‌های انقلاب، اسلام، مذهب تشیع، مردم، علم و عقلانیت جدا نکند از آسیب‌ها محفوظ خواهد ماند.

وی بیان کرد: حرکت جهادی مبتنی بر درایت می‌تواند مشکلات کنونی مملکت ما را برطرف کند، حرکت جهادی در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها با درایت و بصیرت و احتیاط‌های لازم  و همراه با ارزش‌ها، اصول و مبانی می‌تواند نقطه بسیار مهمی برای رفع این مشکلات باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: اگر بسیج با همان انگیزه و حرکت‌های جهادی که از آن سراغ داریم، امروز نیز حرکت کند و این تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها، حوزه، عرصه‌های علمی و فنی و در همه زمینه‌های کشور حاکم شود می‌تواند هم خود را و هم انقلاب را از خطراتی که متوجه اوست حفظ کند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha