شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام خمینی

حوزه/ همایش «مجلس، انتخابات و امام خمینی(ره)» صبح امروز در محل دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سید علی خمینی به  جایگاه مجلس از منظر امام(ره) پرداخت و گفت: جمله «مجلس در راس امور است» به معنای تقدم تقنین بر اجرا از نظر امام است.

وی با تأکید بر جایگاه انتخابات در کشور گفت: در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب هیچ گروهی از تحریم انتخابات سود نبرده است.

در ادامه این نشست همچنین میزگردی با حضور دکترعلی مطهری، حجت الاسلام و المسلمین سید طه هاشمی و دکتر جواد اطاعت برگزار شد.

در این میزگرد علی مطهری با بیان اینکه  رأس امور بودن مجلس در ذیل ولایت فقیه است، گفت: در طول سالهای بعد از انقلاب نتوانستیم مجلسی ایده آل داشته باشیم و هرچه جلوتر آمدیم مجالس ما ضعیف تر شده است.

دکتر جواد اطاعت نیز ضمن مقایسه نظام حقوقی و انتخاباتی ایران با سایر کشورهای جهان، گفت: در ایران مجلس به وظایف اصلی خود که قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است نمی پردازد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید طه هاشمی در این میزگرد گفت: نماینده چون نماینده مردم است با وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن باید به اصلاح امور کمک کند.

وی با تأکید بر مطرح بودن زمان در تربیت اجتماعی افراد، افزود: جوان 10 سال پیش با الآن متفاوت است. لذا امام با زمان جلو رفت و اکنون مجلسی که می خواهد شکل بگیرد باید به این مسائل توجه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha