جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم

حوزه/ مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات گفت: برای تحکیم وحدت بین مسلمانان و مقابله با تفرقه بین آنها، یکی از کارهایی که می‌شود انجام داد، روشنگری نسبت به روش‌های استکبار است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمانان گفت: پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع)، بزرگان و رهبران دینی همواره به دنبال وحدت بین امت اسلامی بوده و بر آن بسیار تأکید می‌کردند.

وی با بیان اینکه خاستگاه وحدت در قرآن کریم است و آیات بسیاری در مورد وحدت امت اسلامی وجود دارد، افزود: فلسفه تأکید قرآن، پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) بر وحدت این است که وقتی امت اسلام یکپارچه باشد، باید دشمنان اسلام نمی‌توانند اقدامی علیه آن ها انجام دهند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با اشاره به این که دشمنان به این نتیجه رسیدند، چیزی را که هدف امام امت است، باید متزلزل شود گفت: دشمنان با این هدف در امت اسلامی رخنه کردند تا وحدت و یکپارچگی آنها را از بین ببرند.

وی با بیان این که یکی از برنامه‌های انگلیس ایجاد تفرقه در بین مسلمانان بوده است تصریح کرد: ریشه اصلی تفرقه در بین امت اسلامی به وجود آوردن وهابیت توسط استکبار جهانی است و امروز جریاناتی مانند داعش و بوکوحرام نیز توسط نظام استکبار به وجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم بیان کرد: بسیاری از مسلمانانی که عضو این گروه‌ها می‌شوند مسلمانانی ساده هستند که ضعف بصیرت داشته و نمی‌دانند که دارند برای دشمن کار می‌کنند.

وی یادآور شد: دشمنان اسلام فهمیده‌اند چیزی که امت اسلامی را سرپا نگه‌داشته و می‌دارد وحدت امت اسلامی است و می‌خواهند این وحدت را با شیوه‌های مختلف سیاسی، مذهبی و اقتصادی از بین ببرند و داعش یکی از همان شیوه‌های مذهبی است که استکبار برای ایجاد تفرقه به کار برده است.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات گفت: برای تحکیم وحدت بین مسلمانان و مقابله با تفرقه بین آنها یکی از کارهایی که می‌شود انجام داد روشنگری نسبت به روش‌های استکبار است.

وی ادامه داد: گذشته می‌تواند چراغ راهی برای آینده باشد و اگر روش‌های تفرقه انگیزاننده را برای مردم روشن کنیم می‌تواند وحدت‌آفرین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم با بیان اینکه علمای اسلام باید برای تفاهم امت اسلامی قدم بردارند و نگذارند اقدامات تفرقه‌افکنانه دشمن در بین امت اسلامی ریشه دواند گفت: اقدام اخیری که توسط مرجع عالی‌قدر شیعه صورت گرفت اقدامی خداپسندانه جهت تحکیم وحدت امت اسلامی بود و استقبال الازهر می‌تواند در همین جهت ارزیابی شود.

وی ابراز داشت: الحمدالله نگاه علمای شیعه و سنی دقت در این موضوعات و افزایش وحدت و رسوا کردن عوامل تفرقه انگیزاننده است و امیدواریم که این تعامل نقطه عطفی در وحدت امت اسلامی باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha