چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/مقام معظم رهبری از سیاستمداران کشورهای غربی ناامید هستند اما به جوانان غربی امیدوارند و در این امید هستند که جوانان غربی و آمریکایی به این باور برسند که این خشونت ها و تروریست هایی که امروزه بلای جان کشورها شده اند هیچ گونه ربطی به اسلام ناب ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» با مهم و سرنوشت ساز ارزیابی کردن دومین نامه مقام معظم رهبری  به جوانان غربی گفت:همانطور که از متن نامه مشخص می شود، رهبر معظم انقلاب احساس کردند که جوانان مغرب زمین تحت تاثیر تبلیغات دروغین غربی ها نسبت به ادیان الهی همانند اسلام، حقوق بشر و مفاهیم مهمی از این دست دچار اشکال شده اند، لذا در صدد برآمدند تا با نوشتن نامه مهمی  ذهنیت منفی آنان را نسبت به اسلام پاک کنند.

وی افزود: این نامه رهبری از سر ملاطفت و مهربانی نگاشته شده است و به خوبی در آن تصریح شده است که جوانان غربی و آمریکایی باید هرچه سریعتر دست به کار شوند و آینده کشورهای خود را بسازند چرا که آنها هستند که آینده و سرنوشت کشورهای خود را مشخص می کنند، لذا باید نگرش آنها نسبت به سیاه نمایی هایی که علیه اسلام شده است تغییر یابد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد:امروزه در غرب و آمریکا تبلیغات سویی علیه اسلام و مبانی اسلامی انجام می شودو مقام معظم رهبری از سیاسیون و روسای کشورها ناامید هستند اما به جوانان غربی امیدوارند ایشان انتظار دارند جوانان غربی و آمریکایی به این باور برسند که این خشونت ها و تروریست هایی که امروزه بلای جان کشورها شده اند هیچ گونه ربطی به اسلام ناب ندارد.

*اهمیت روشنگری برای جوانان غربی

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مقام معظم رهبری از این نامه، ارشاد جوانان اروپاست؛ رهبری خواهان بیدار کردن فطرت جوانان است، چرا که وفا و اخلاص جوانان بیشتر از سیاستمداران است و اگر با نگاهی واقع بینانه به مسائل نگاه کنند راحت تر به مقصود خواهند رسید.

*سفارتخانه های ایران به وظایف رسمی و قانونی خود در قبال نامه رهبری عمل کنند

حجت الاسلام والمسلمین  غرویان با اشاره به وظیفه سفارتخانه های ایران در کشورهای غربی افزود:سفارتخانه ها باید کارهای رسمی و قانونی خود را در قبال تحلیل و تفسیر و تبلیغ این نامه مهم و سرنوشت ساز انجام دهند.

وی همچنین وظیفه مبلغان بین المللی در قبال تشریح و تفسیر نامه رهبری به جوانان غربی و آمریکایی  را سنگین و مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت:مبلغین باید زوایای مهم این نامه را تبیین کنند و با آوردن مویدات قرآنی، حدیثی و عقلی نکات ظریف و سازنده این نامه مهم را برای افکار عمومی دنیا مخصوصا جوانان و توده های مردم تشریح نمایند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص)، توصیه و ترغیب و تبیین وحدت اسلامی و روشن کردن اذهان جوانان غربی و آمریکایی را از وظائف علماء و روحانیون دانست و یادآور شد: مشترکات دینی مهمتر از مختلفات دینی است و تبیین این اصل برای مردم و مسلمانان، وظیفه علمای مذاهب اسلامی است، لذا باید با تبیین و تشریح نکات دینی و آموزه های اسلامی در بین جوانان اذهان آنان را نسبت به توطئه های دشمنان اسلام و بشریت آگاه ساخت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهداف شوم دشمنان اسلام در خصوص ترویج اسلام هراسی در غرب، این تحرکات را ناشی از زنده و پویا بودن اسلام دانست و افزود:اینکه آمریکا و غرب با هزینه هنگفت و ایجاد و تجهیز گروهک های تروریستی همچون داعش، در صدد اسلام هراسی و مخدوش کردن چهره اسلام ناب است نشان از این دارد که اسلام و فرهنگ بالنده اسلامی دارای حیات و پویایی خاصی است و قلوب مردم در کشورهای مختلف را جذب خود می کند و اگر این دین مبین، یک دین مرده ، بی خاصیت و ناکارآمدی بود، اینقدر نظام سلطه به دست و پا نمی افتاد تا چهره رحمانی آن را مخدوش نماید و در صدد از بین بردن یا تحریف آن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  غرویان درپایان وظیفه مسئولین کشورهای اسلامی و علمای اسلام  درخصوص روشنگری اذهان مردم دنیا به خصوص جوانان را مهم و سنگین دانست و تاکید کرد:روسای کشورهای اسلامی و علمای اسلام باید بتوانند با روشنگری و تبیین حقایق دینی چهره جذاب اسلام ناب را به همگان در دنیا نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha