جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حلقه معرفت - مشهد

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ۳۷۵ حلقه معرفت در دهه پایانی صفر در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، طی سخنانی، ایجاد فضای مناسب برای پاسخ گویی به سوالات دینی را یکی از مهم ترین ابزارهای انتقال دانسته های رضوی به زائران دانست و گفت: در ایام پایانی دهه صفر روزانه بیش از 31 حلقه معرفت ویژه خواهران و برادران در بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این حلقه ها با حضور 50 استاد برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می شود، افزود: حسن نهضتی، سیدرضا موسوی، علی ابهری و محمدرضا جواهری برخی از اساتید حلقه‌های معرفت ویژه برادران را تشکیل می دهند.

حسینی با اشاره به اینکه حلقه معرفت ویژه خواهران در رواق های "دارالاجابه" و "دارالحجه" برگزار می شود، تصریح کرد: خانم ها نیلچی زاده، خدایی، عطاررئوف، حیدری، رضایی، زلفی زاده و اکرمی برخی از اساتید حلقه های معرفت ویژه خواهران هستند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: «سبک و شیوه عزاداری اهل‌بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا»، «بازخوانی حوادث تاریخی اهل‌بیت(ع) بعد از بازگشت کربلا»، «اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص)»، «شخصیت و ویژگی های امام حسن مجتبی(ع)، «آثار و برکات وجود مطهر پیامبر(ص)»، «تبیین اقامه عزای حسینی در سیره امام رضا(ع)» و «تبیین جایگاه و عظمت قدر امام رضا(ع)» از موضوعاتی است که در این جلسات به بحث و تبادل گذاشته می‌شود.

لازم به یادآوری است؛ حلقه های معرفت از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع ‌رسانی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در طول ایام سال نیز در این بارگاه منور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha