شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی

حوزه/ اکنون دشمن در جامعه اسلامی، از تهاجم فرهنگی پای خود را فراتر گذاشته و به تعبیر عامیانه به دنبال شیمیایی کردن تفکر و فرهنگ نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید حسین مومنی، امروز در نشست تخصصی "در سوگ آفتاب"، در حرم مطهر رضوی، به تهاجم سنگین فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: اکنون دشمن در جامعه اسلامی، از تهاجم فرهنگی پای خود را فراتر گذاشته و به تعبیر عامیانه به دنبال شیمیایی کردن تفکر و فرهنگ نسل جوان است و این برنامه را از طریق ماهواره، شبکه های اجتماعی، سایت های اینترتی و ... دنبال می کند.

وی، پوچ کردن فکر جوانان را از مهمترین نقشه های شوم دشمن معرفی و اظهار کرد: هیئت های عزاداری یکی از مهمترین و برترین فعالیت های فرهنگی برای خنثی سازی طرح و نقشه دشمن به شمار می آید.

خطیب حرم مطهر رضوی، برپایی روضه های خانگی تاثیر به سزایی در دینداری و سبک زندگی خانواده ها دارد که این مهم باید با شور و نشاط هر چه بیشتر دوباره گسترش پیدا کند.

وی با تاکید براینکه بیان معارف دینی در هیئت های مذهبی باید در دل مخاطب تحول ایجاد کند، اعلام کرد: هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی باید مقوله و شاخصه های تهدید آمیز تهاجم فرهنگی را شناسایی و محیط فرهنگی خود را از آن ها پاک سازی کنند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه جریان کربلا می تواند عامل تزکیه جامعه بشری باشد، گفت: روضه اباعبدالله(ع) انسان را به حیات عقلانی می رساند، بنابراین باید در هیئت های مذهبی به فلسفه و آموزه های کربلا توجه ویژه داشت.

وی با تاکید بر احیای مقتل خوانی اظهار کرد: در سخنرانی ها و در اشعار مذهبی باید علل عاشورا مورد تبیین قرار گیرد و سنت مقتل خوانی احیا و گسترش یابد.

حجت الاسلام مومنی، عقلانیت، حماسه عزت و عاطفه و عشق را سه عنصر اساسی مکتب کربلا معرفی و ابراز کرد: پرچم امام حسین(ع) باید عامل اتحاد مسلمین قرار بگیرد و اگر همه هیئت ها بر مبنای «قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع)» فعالیت کنند، هرگز اختلافی ایجاد نخواهد شد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha