شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عزاداری

حوزه/ : مقام معظم رهبری امروز بزرگترین پرچمدار حرکت قرآنی ملت ایران است که امروز توانسته است در قرائت و حفظ و فراگیری آموزش و تفسیر قرآن در قله جهان اسلام بایستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام حاج ابوالقاسم، در مراسم ترحیم مرحوم علامی از اساتید برجسته قرآنی استان قم در مسجد امیرالمومنین(ع) گفت: عشق به پیامبراکرم(ص) عشق به همه خوبی ها و عشق به خداست.

وی افزود: کسی که عاشق پیامبر است، عاشق خداست زیرا می داند راه رسیدن به خداوند راه پیروی از مکتب و روش وسیره پیامبر است.

این استاد قرآن خاطرنشان کرد: انسان های بسیاری هستند که برای رسیدن به جایگاه اصیل خود نزد خداوند سعی می کنند که خود رابا پیامبر اکرم(ص) تطیبق دهند ولی این تطیبق وقتی کامل می شود که انسان ها بتوانند خود را با علایق پیامبر نیز وفق دهند.

وی  بیان کرد: از جمله مهمترین علایق پیامبر(ص) و از جمله مهمترین سنن نبوی انس حضرت با قرآن است؛ انس پیامبر به قرآن و عمل به قرآن به حدی بود که خداوند متعال نیز در آیه ای خطاب به پیامبر فرمود، نباید این چنین خود را از بین ببری.

حجتالاسلام حاج ابوالقاسم گفت: حضرت پیامبر(ص) باور داشت که چیزی بالاتر از قرآن نیست و مسلمانان را نیز به این امر سوق می دادند و می فرمودند که برتری قرآن بر سایر سخنان چونان برتری خداوند بر بندگان است و این امر نه فقط در لفظ بلکه در تمام اعمال و رفتار پیامبر نیز مشهود بود.

این استاد قرآن خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) اسوه و الگوی تعلیم قرآن بودند؛ حضرت می فرمودند که وقتی که ماهیان دریا برای معلم قرآن درود می فرستند بهتر است که بندگان خود را بازیابند و در این مسیر گام بردارند.

حجت الاسلام ابوالقاسم گفت: پیامبر اکرم(ص) همیشه مردم را به زیاد خواندن و زیبا خواندن قرآن سفارش می کردند؛ ایان همیشه مردم را به کثرت تلاوت و زیباخوانی قرآن تشویق می کردند؛ گزارش هایی از قرائت چند جزء قرآن با لحن و فصاحت و بلاغت و دقت و محو در متن از سوی پیامبر در نمازها روایت شده است که نشانگر عمق علاقه ایشان به قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر خصایل پیامبر(ص) توجه ایشان به مساله آموزش قرآن و تربیت معلمان قرآن بود به نحوی که بسیاری از مردم در زمان پیامبر آموزش های قرآنی خود را از یاران پیامبر(ص) می گرفتند.

این حافظ قرآن بیان کرد: تلاش پیامبر در ترغیب عمومی به مساله تعمیق و فهم قرآن در جامعه از دیگر خصایل پیامبر اکرم بود زیرا ایشان به دنبال آن بودند که مردم با انس با قرآن و قرائت مکرر به دنبال فهم آیات باشند.

حجت الاسلام ابوالقاسم گفت: قرائت قرآن و حتی گوش دادن به قرآن برکات بسیار عجیبی دارد که در روایات به آنها اشاره شده است که از جمله این برکات، توجه انسان به مساله معانی آیات است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امروز بزرگترین پرچمدار حرکت قرآنی ملت ایران است که امروز توانسته است در قرائت و حفظ و فراگیری آموزش و تفسیر قرآن در قله جهان اسلام بایستند همیشه امر می کنند که باید جمع هایی در سطح کشور تشکیل شود که مردم بنشینند به آیات الهی گوش دهند که همین گوش دادن به قرآن نیز برکات بسیاری برای انسان و جامعه ما دارد.

حاج ابوالقاسم بیان کرد: اگر کسی این شیوه زندگی را برای خود داشته باشد به پیامبر و سبک و سیاق و روش حضرت نزدیک تر شده است و به همین دلیل است که بزرگانی چون مرحوم علامی که عمر خود را وقف آیات الهی کردند در این مسیر پیشگام هستند.

وی گفت: مرحوم علامی از پیشگامان تلاوت و فهم شناسی قرآن در کشور است و از اولین کسانی است که تشکل های آموزش قرآن را پس از انقلاب در ایران بنا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha