شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 364066
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
جامعة المصطفی

حوزه/ جامعة‌المصطفی با صدور بیانیه ای حوادث خون‌بار نیجریه و شهادت شماری از شیعیان این کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» متن بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«فَانتَقَمْنَا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا وَ كَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ؛

و از كسانى كه مرتكب جرم شدند انتقام گرفتيم و يارى‏كردن مؤمنان بر ما فرض است». (روم: 47)

نیجریه، به ویژه در سال‌های اخیر، دست‌خوش تحرکات و فراز و نشیب‌هایی بوده است که عوامل مختلفی مانند گروهک بوکوحرام و حتی نیروهای دولتی در آن نقشی چشم‌گیر داشته‌‌اند و اخبار تألم‌بار آن، قلوب حق‌مدار انسان‌ها را به درد آورده است.

در تازه‌ترین فاجعه رخ‌داده در این کشور، ارتش نیجریه به محل عزاداری مسلمانان حمله کرد و به بهانه احتمال ترور رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه به دست طرفداران «شیخ زکزاکی»، روحانی برجسته شیعه نیجریه، ده‌ها نفر از مسلمانان را به خاک و خون کشید و ضمن به آتش کشیدن منزل شیخ زکزاکی، وی به همراه شماری دیگر از مسلمانان را بازداشت نمود که برخی از نزدیکان روحانی شیعه نیجریه نیز در میان آنان دیده می‌شوند.

از آن جایی که نیجریه یکی از کشورهای مهم عضو سازمان همکاری اسلامی است، باید بیش از بسیاری از کشورهای دیگر، که در جرگه کشورهای اسلامی قرار ندارد، به شعائر دینی و حفظ حقوق انسان‌ها همت گمارد و حفظ حرمت افراد و شخصیت‌های مهم را وجهه همت خویش قرار دهد.

جامعة‌المصطفی‌العالمیه، با ابراز تأسف شدید از به وقوع پیوستن حوادث خون‌بار مزبور، مقامات نیجریه را ملزم به رسیدگی هر چه سریع‌تر به این وقایع و مشخص شدن عاملان آن می‌داند و از کشورهای اسلامی می‌خواهد با واکنش سریع و مؤثر، از حقوق پایمال‌شده مسلمانان نیجریه دفاع نمایند.

جامعة‌المصطفی‌العالمیه

23/9/94

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha