سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
غفاری - مدیرعامل کانون معارف اسلامی مازندران

حوزه/ مدیرعامل کانون معارف اسلامی مازندران با اشاره به این که برای هر موضوع تحقیقی ابتدا باید به سراغ منبع اصلی یعنی قرآن رفت، تصریح کرد: آیات قرآن محکم ترین دلیل برای هر موضوع تحقیقی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام غفاری، مدیرعامل کانون معارف اسلامی مازندران، به مناسبت هفته پژوهش، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری گفت: حضور در حوزه علمیه همانند نیازمند انگیزه الهی است و همین انگیزه موجب انجام یک تحقیق خوب و علمی می شود.

 وی ادامه داد: مباحثی باید مورد تحقیق قرار گیرد که دارای فایده علمی و از نظر مبانی قوی و اثرگذار باشد، تا قابلیت عرضه در مراکز علمی دیگر را داشته باشد، همچنین جایگاه موضوع تحقیق نسبت به کل معارف دینی مورد بررسی قرار می گیرد تا ارزش آن مشخص گردد.

مدیرعامل کانون معارف اسلامی مازندران با تاکید بر ضرورت نیاز سنجی پژوهشی، تصریح کرد: موضوع تحقیق باید مورد نیاز جامعه باشد که لازمه آن به روز بودن شخص محقق است.

 وی با اشاره به این که برای هر موضوعی ابتدا باید به سراغ منبع اصلی یعنی قرآن رفت، زیرا آیات قرآن محکم ترین دلیل برای هر موضوع تحقیقی است، اظهارداشت: بسیاری از آیات موضوعی است که همان لفظ موضوع نیامده و با الفاظ دیگری آمده است.

حجت الاسلام غفاری در پایان خاطرنشان کرد: در امور پژوهشی بعد از قرآن باید به سراغ منابع روایی اصلی و لغت نامه رفت و اگر نیاز به بیان نظرات علما باشد، بهتر است که از منابع اولیه گرفته شود.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha